Vivix Malaysia Berbeza Setiap Negara

Beza VIVIX Malaysia dengan VIVIX negara lain. 



Fuhh kecoh sungguh duk tular pasal kandungan VIVIX. Kesian betul sebab yang bangkitkan isu tak tahu beza Vivix Malaysia dengan VIVIX negara lain.

Untuk pengetahuan, VIVIX ni bukan ada kat malaysia je. Tapi ada dijual di negara lain juga. Dan VIVIX di setiap negara tidak sama dari segi FORMULA dan CAMPURANnya 
(ada banyak kumpulan saintis untuk hasilkan product bergantung kepada negara) 

VIVIX Malaysia ada 4 bahan, Muscadine Grape Extract, European Elderberry Extract, Japanese Knotweed Extract and Purple Carrot Extract.

VIVIX US, ada anggur nama Vitis Venifera (anggur yang diguna buat wine). 

VIVIX Canada pula tiada muscodine grape. 

VIVIX di Shina ada campuran mushroom dan bahan active yang lain. 

Cara nak daftarkan VIVIX pun berbeza ikut negara, rules yang ada di sesebuah negara. 

VIVIX Malaysia kategori makanan. 
Di US didaftarkan bawah kategori Dietary Supplement.
Di Canada pula sebagai Antioxidant Solution. 

Aduhaiiii, buang masa je dok kecoh info yang salah. 
Satu hal lagi, kenapa nak malukan diri sendiri?
Nak tunjuk kebodohan diri sendiri? 

Bila tak tahu, dan tunjuk pula perkara yang tak tahu tu, malu tau. Malu sesangat.

Yang lebih menakutkan, fitnah yang dibuat sudah merata riti tersebar. Nak setel macam mana tu?


Ini pula sijil halal Shaklee. Gunakan tanpa was-was yea. Benda baik wajib di kongsi. Kami berniaga. Kami guna. Pastinya kami juga mencari sesuatu yang halal sebelum diguna dan dijual. 

Nak kenal produk Shaklee tapi nak study sendiri. Boleh ke www.shaklee.com.my.
Nak tanya saya pun boleh http://nursalwa.wasap.my/


Mahu guna produk Shaklee?
Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 


Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai

Sembelit Selepas Bersalin dan Ketika Berpantang

Sembelit selepas Bersalin / ketika berpantang
***********************************************


Sembelit kerap terjadi mungkin kerana takut luka episiotomi terbuka semasa membuang air besar atau sebab sakit kerana buasir yang bengkak. Untuk mengelakkan dari najis menjadi keras, amalkan memakan sayuran dan makanan berfiber tinggi semasa pantang dan minum sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.

Minum air secukupnya.. Dehidrasi dari kekurangan air sebab terlalu berpantang menyebabkan luka anda lambat baik dan air susu menjadi kurang..


Mahu guna produk Shaklee?
Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 


Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai

Lemak Yang Membantu Menurunkan Berat Badan

Bila sebut lemak sahaja pasti sudah terbayangkan, GEMUK. Betul tak? Betul ke nie ada lemak yang tidak menggemukkan? Macam susah jek nak percaya kan?


Dengan Shaklee, semua ada. Lemak yang tidak menggemukkan adalah asid lemak omega 3.

Kita semua dah tahu bahawa asid lemak omega 3 memberi pelbagai manfaat kesihatan kepada manusia, seperti meningkatkan peredaran darah, kesihatan otak dan menggalakkan kesihatan sendi. Tetapi adakah anda tahu, ia juga boleh membantu mengurangkan berat badan berlebihan apabila disertai dengan senaman yang berkala dan pemakanan yang seimbang. 

MENGAWAL ATUR TAHAP LEMAK BADAN YANG SIHAT.

Simpanan lemak yang berlebihan dalam badan merupakan salah satu faktor utama yang menyumbang kepada peningkatan berat badan. Kajian menunjukkan bahawa omega-3 dapat membantu kita tahap lemak badan yang sihat kerana ia ;

  • Meningkatkan kadar metabolik - kadar kalori badan yang anda bakar dalam sehari.
  • Meningkatkan kadar pembakaran lemak
  • Meningkatkan peredaran darah ke otot-otot badan ketika bersenam dan menambahkan keupayaan tubuh untuk membakar lebih 
  • Mengawal paras lemak yang sihat yang terkumpul dari pemakanan harian kita 
MENYEIMBANGKAN RASA KENYANG

Dua organ utama ghrelin dan leptin - berperanan mengawal rasa lapar dan kenyang. Gabungan diet yang seimbang dan pengambilan omega -3 didapati bermanfaat untuk mengawal atur 2 hormon ini dan ;
  • Meningkatkan rasa kenyang - anda berasa kenyang untuk satu tempoh yang lebih lama selepas makan
MENINGKATKAN PARAS INSULIN YANG SIHAT 

Insulin menukarkan karbohidrat di dalam makanan kepada tenaga. Oleh itu, tahap insulin yang sihat adalah penting untuk mengekalkan berat badan yang sihat dan omega - 3 dapat membantu dengan ;
  • Meningkatkan kepekaan insulin badan - semakin peka sel-sel badan terhadap insulin, semakin rendah kemungkinan makanan yang kita makan disimpan sebagai lemak.
MENGURANGKAN TEKANAN

Tekanan boleh menyumbang kepada peningkatan berat badan. Omega - 3 membantu memgawal atur tahap kortisol yang sihat, ia adalah hormon tekanan yang menyebabkan anda menyimpan lemak, bukannya membantu membakar kalori-kalori yang degil. 



Omega guard Shaklee sedang promo. Beli 3 DISKAUN 5%.
Promo berlangsung sepanjang Januari iaitu sehingga 31 Januari 2018.

Mahu guna produk Shaklee?
Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 


Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai

Epo Terbaik dan Dijamin Selamat

Gla dipasaran luar dihasilkan dari Evening Primrose Oil (EPO)


.
Gla Shaklee diekstrak dari BORAGE yang memgandungi lebih dari 2x ganda Gla dalam EPO..
.
BORAGE juga adalah 3x lebih dari segi biovailibiliti dan 3x lebih BERKESAN dari EPO
.
Shaklee mengekstrak Gla dari BORAGE yang ditanam secara organik dikawasan Saskatchewan
.
Setiap kapsul Gla Complex mengandungi lebih 300mg GLA yang mana ianya adalah sumber terbaik Omega-6. Ianya digabungkan dengan minyak sunflower dan vitamin E untuk meningkatkan keberkesanan dan kestabilannya.
.
Kesegaran dan keberkesanannya terpelihara oleh ShakleeGuard, anti-oksidan semulajadi yg dipatenkan. Bioavailibilitinya dibuktikan secara klinikal dimana ia mampu menyerap dan mengadun ke dalam sel dan tisu
.
melambatkan menopaus
Menentang kanser
Memperbaiki inflamasi kulit
Menghalang komplikasi diabetis
Pelangsingan dan menghalang tambah berat badan
Menghalang tekanan darah tinggi
Memperbaiki tekstur rambut
Mengawal selia estrogen dan testostren
.
.
Mahu guna produk Shaklee?
Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 


Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai

Shaklee HALAL ke?

SHAKLEE TAKDE HALAL JAKIM

Ini adalah sijil halal Shaklee yang dikeluarkan oleh ISA, badan pengesah halal di US. Dia macam JAKIM la di Malaysia.

ISA ni diiktiraf oleh JAKIM. So, apa2 yang ISA kata halal, JAKIM iktiraf halal juga.




Kalau nak tau, ISA ni lagi ketat peraturannya.

Kat US pun ada orang Islam juga 😉

Gunakan Shaklee tanpa was-was.


Mahu guna produk Shaklee?
Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 


Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai

Orang Bina Badan Perlukan CoQTrol Plus

Abam-abam sado yang mahukan badan yang lebih sado perlu ambil CoqTrol-Plus Shaklee nie. 

Kenapa agaknya?



Jom baca perkongsiam cerita dari Master Naquib di bawah nie;

2nd day taking Coenzyme Q10. Lama dulu dah amalkan tapi terhenti sbb tunggu registration new formula. 
Waktu di Miri dulu ada wakil team bodybuilders yg cari. Sebabnya CoQ10 ni utk bantu energize otot2 yg kerja keras exercise. Ibarat bateri kpd sel otot tu. 
I’m not taking up bodybuilding, cuma ikut saranan jaga bekalan CoQ10 dlm badan. Diketahui dengan meningkat usia, badan tidak lagi mampu bina cukup CoQ10 yg diperlukan. Jangan nampak otot di lengan saja sampai lupa otot yg paling kuat bekerja 24jam tak berhenti.



Pengambilan CoQTrol Plus ini sebiji sehari sahaja selepas makan. Lambakan pelbagai produk di luar sana dengan pelbagai jaminan testimoni yang mengasyikan, anda perlu berhati-hati. Tetapi dengan produk Shaklee jaminan terbaik dan selamat untuk anda. Sayang badan sayang nyawa. 

Lagi cerita dan info tentang CoQTrol Plus klik sini --> CoQTrol Plus


Mahu guna produk Shaklee?
Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 

Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai

Kolestrol Tinggi Anda Perlukan CoQTrol Plus

KENAPA PENGGUNA STATIN PERLUKAN SUPLEMEN CoQ10?

Jom baca perkongsian cerita dari Dr. Fyda Noh ini.

Kat klinik saya, asal ada pesakit yang kolesterolnya tinggi, ubat kolesterol yang jadi pilihan utama ialah jenis statin. 


Mungkin sebab harga lebih murah, tapi sangat berkesan untuk menurunkan kolesterol dan menjaga saluran darah. 
Walau sudah sedih maklum kesan sampingan kepada hati & mungkin boleh menyebabkan kesakitan otot. Tapi, kesan sampingan itu memang dipantau. Selagi masih ok, selagi itu statin. 
Dan ada juga yang stop statin bila kolestrol dah turun. Tapi masalahnya, nanti pesakit tu datang balik sebab kolesterol naik balik. 
Haiihhh.. jagala makan betul2. Kena exercise juga. 
Jarang yang nak ambik tahu kena statin boleh jadikan beri masalah pada otot. Rupanya dia menurunkan paras CoQ10 dalam badan. Dahla bila dah makin tua, CoQ10 memang dah makin kurang, ubat statin pula yang kasi turun lagi. 
Kajian di Universiti Columbia menemui dalam masa 30 hari, statin menurunkan CoQ10 sebanyak separuh. 
CoQ10 ni fungsi dia untuk bina tenaga di otot. Kalau dia kurang otot memang kurang tenaga & jadi sakit. Atau ada orang panggil sakit urat. Otot boleh jadi lenguh & lemah.
Tapi orang yang makan statin memang kena ambik suplemen CoQ10. 
Tapi hati2 pilih suplemen sebab banyak yang di pasaran jenis sintetik. Dan ada suplemen sintetik ni dibuat daripada daun tembakau. 
Personally, memang saya rekemen CoQ10 dari Shaklee. Shaklee hanya gunakan bahan semulajadi untuk produknya & menjalankan lebih 80,000 ujian untuk memastikan produknya selamat dan berkesan. 
So, jika anda makan statin anda memang perlukan suplemen CoQ10.

Apa CoQTrol Plus ini?




CoQ10 bertanggungjawap memberikan tenaga pada setiap sel dalam badan kita. Sel tubuh kita akan membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan setiap hari. Proses ini memerlukan Coenzyme CoQ10 untuk mencetuskan tenaga tersebut.

Semakin meningkat usia, semakin berkurangan CoQ10 dalam badan. 
Untuk menghasilkan fungsi tubuh yang optimum, sehari kita memerlukan 100 mg CoQ10. Bersamaan dengan..

• 100 tablespoons Canola oil
• 3kg daging merah
• 3.3kg peanut butter
• 100 cawan brokoli yang direbus

Sanggup ke?

Sebab tue, Shaklee menghasilkan CoQ-trol Plus baru khas untuk semua rakyat Malaysia yang mementingkan kesihatan dan ingin lebih sihat. CoQ-trol Plus bukan sahaja lengkap dengan 100 mg CoQ10, malah juga dilengkapi dengan resveratrol dan tocopherol untuk memberikan khasiat dan meningkatkan fungsi CoQ10 yang terbaik.

Sebiji sehari sahaja. 😉


Si kecil yang banyak sangat manfaatnya.



Mahu guna produk Shaklee?

Mahu tambah pendapatan dengan bisnes Shaklee yang mudah ini? 


Hubungi saya 

 Nur Salwa Ishak
♥ Shaklee Independent Distributor 
[ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com
♥ FB Page : Kedai Vitamin Skudai