..: bayi susu ibu mesti 'chubby' ke? :..

mesti ke..?
aduhhh nape perlu bagi soalan mcm tue kat saya..?
ibu² yg lain pun mesti penah gak kan org bg soalan mcm tue..
bler kiter kata anak kiter minum susu ibu, mesti akan kuar dialog mcm nie...

" ooohhh anak minum susu ibu heh.."
"chubby x anak awak?"
"berat x anak awak?"
"montel x anak awak?"

elloooo.. 
bayi yang minum susu ibu xsemestinya akan jadi bulat, montel, chubby dan seangkatan dengannya.. memang ader gak bayi susu ibu lain yg akan chubby, montel n semangat..
tapi anak kami sedang² aje.. debab tue tidak ar.. tp chumel tue tetap ader.. hehehe
klau da ibu n papa dia nie jenis genetik kecik, cute miut mcm kami nie.. xkan ar anak nak sebesar anak kingkong.. <--- mood geram..
saya sebagai ibu, tau aper yg terbaik utk anak kami..


ini ar budak chumel yg kiut, nsem, manja bushuk masham kesayangan kami..
memang ar anak kami nie xchubby, xmontel, xdebab mcm anak orang lain..
tapi anak kami yg minum susu ibu dia yg cute nie, yg semakin membesar seperti anak² org lain, 
tetap aktif dan ligat serta lincah.. kerenah dan ragam si chumel nie tetap membuatkan ibu n papa dia gumbira...
peduli ar aper mereka² nak kata kan.. 
ini anak kami.. bukan anak kamu...

5 comments:

Arissa Zoela said...

jgn layan statement mcm tu...len kali kalau org tanye cetu sal tanye dia balik..

"mata anak awak biru ke?pesal tak biru?"

ha...padan muke...

Siti @ nurie said...

wah...ni entry mode marah ni...hik hik...sabor wa..sabor...alah..budak dah aktif, mmglah dah x chubby..sekurang2nyer dia x chubby sbb dia sihat dan aktif...dr chubby tapi dok diam cam ular sawa kekenyangan..lg mslh

nursalwa said...

kak rin : mata biru heh? hahahahaha mesti xterkata org tue mcm maner nak balas balik..

nursalwa said...

siti : itu ar psl.. asal anak kiter sihai aktif cukup ar kan.. xmestinya kena chubby..

Fieza79 said...

tak semestinya susuan ibu anak2 jd chubby..dia ikut gen la kann...

tp Irfan dl sgt la chubby..tp dgn susu tepung...menyusu time dlm pntang je...