Posts

Showing posts from June, 2011

dari kulit jerawat bernanah kini sudah makin cerah dan licin

Image
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




Adakah anda seorang yang mempunyai masalah kulit yang chronic? Kulit berjerawat yang menanah akibat sinus atau resdung? Pasti anda sedih dan rasa rendah diri untuk berhadapan dengan khalayak ramai, mana taknya, terasa buruknya rupa dan orang sekeliling seakan memperkatakan tentang masalah kulit anda, seolah-olah ingin menjadi kecil seperti sang semut supaya tiada siapa yang perasan kewujudan anda... Jadi jangan biarkan keadaan ini terus membelenggu anda. Dapatkan kembali kulit yang sihat dan kembalikan keyakinan diri anda dengan sesuatu yang EXCLUSIVE.
cerita ini direfer di sini ya linknya sbb ni bukan cerita direka².... adik Iffa boleh jadi model shaklee ni.. dari kulit berjerawat bernanah.. alhamdulillah.. bersih kulit dah.. nampak gaya..awek keliling pinggang lah lepas ni ya. Jadi jika anda ada masalah kulit kronik, berjerawat…

Testimoni Euphoria Preggy Set : ostematrix pengganti alfalfa utk ibu hamil

Image
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease

alfalfa : salah satu kebaikan mereka yg amik alfalfa ialah tiada lagi masalah sembelit atau masalah sukar ke tandas.. rata² berpuashati apabila dapat 'melabur' hari² pada 'cik tan'.. hehe
tapi macamaner pula dengan ibu hamil yg tidak boleh amik alfalfa.. jangan risau.. Shaklee sesuai untuk semua.. walaupun alfalfa tidak sesuai utk ibu hamil, mereka boleh amik ostematrix.. ostematrix juga membantu dalam mengatasi masalah sembelit..
moh kiter baca sat sedikit komen dari ibu hamil (pn.shaz) yg baru saje sebulan mencuba EUPHORIA PREGGY SET (^_^)
Klik pada gambar untuk lebih jelas.


semalam saya dapat berborak bersama shaz nie.. dan kebetulan ari ini, seorang lg ibu hamil iaitu Pn.Hadha memberikan komen yg sama.. (^_^)


selain melawaskan dan memberikan tenaga pada shaz, ade lagi yg beliau perasan setelah sebulan makan supple…

MILK BOOSTER semulajadi

Image
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




Menjadi lumrah bagi ibu-ibu yang menyusukan anaknya untuk mendapatkan susu perahan yang banyak, terutama bagi yang bekerja. Lebih-lebih lagi sekarang ni kita makin menghampiri Ramadhan. Jadi makin giatlah aktiviti pengumpulan susu ini di kalangan ibu-ibu.
9 Jenis Makanan Penambah Susu Yang Boleh Didapati Secara Semulajadi 
(1) Daun Alfalfa


Meskipun dalam set penyusuan tu ada pil alfalfa, tapi tak salah kalo nak makan daun alfalfa. Tapi kat Malaysia ni saya biasa jumpa orang jual daun alfalfa untuk haiwan ternakan (alfalfa sangat bagus untuk binatang ternakan!). Kalau kat supermarket yang ada ‘alfalfa sprout’ atau yang jenis cambah tu.

(2) Halba @ Fenugreek

Halba atau juga dikenali sebagai fenugreek merupakan milk booster yang agak terkenal di kalangan ibu2 di negara kita. Halba biasanya digunakan dalam masakan. Ada juga halba dihasil…

Testimoni Set B : Anak suka, kawan pun suka (~ ^)

Image
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




Alhamdulillah.. ibu ini berjaya menyusukan kedua-dua anaknya sehingga sekarang..

" Minggu ni kite tgk ade perubahan dengan production susu. 4x perah ofis hour dapat 30oz. alhamdulillah, macam cepat penuh & kuantiti bertambah. Si kecikpun makin kuat menyusu. sedap agaknya susu ibu dia. hehehe. makin bulatlah anak kite. Abang diapun asyik nak mintak nenen kerap je 2 3 hari ni. Susu alhamdulillah memang pekat sjk makan shaklee. yg kelakarnya ade member kite siap dok ngadap depan kite tiap kali kite perah semata2 nak tgk hasil. dia cakap sedapnya susu tu. heheh "
set yang sabrina guna bagi membantu beliau dalam penyusuan susu ibu ialah : 



Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :
Email : honeywawa85@gmail.com SMS/ WhatsApp :012 711 1260 Facebook Fanpage  :Nur Salwa E-Shop…

Perancangan Awal Elakkan Susu Ibu Kurang Semasa Berpuasa

Image
*These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease




Bulan puasa antara saat-saat paling getir bagi seorang ibu yang menyusukan anaknya. Kebanyakan ibu yang menyusukan anaknya buat pertama kali di bulan puasa sangat yakin (atau cubameyakinkan diinya sendiri) bahawa pengeluaran susu badannya takkan terjejas walaupun masih berpuasa. Bak kata pakar motivasi, berfikiran positif!

Namun, masalah biasanya timbul bila nak masuk minggu ke 2/3. Sedikit demi sedikit pengeluaran susu badannya berkurang sehingga memaksa mereka membuat pilihan yang sukar; sama ada tidak berpuasa untuk menyusukan anak atau terus berpuasa dan memberikan anak mereka campuran susu formula. Ya betul, ibu menyusu diberikan rukhsah untuk tidak berpuas, tapi kan lebih baik jika mampu berpuasa sambil menyusukan anak? Let’s say,


anda kini dah ade stok sebanyak 20 Oz dalam Freezerjumlah pengeluaran susu yang di pam ialah 17…