Ringkasan Kegunaan GLA Complex


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   



GLA complex ~ saya giler kan kamuuuuuu (^_^) GLA Complex antara vitamin kegemaran dan vitamin yang saya paling suka gler.. saya da rasa.. saya da amalkan secara konsisten.. saya sendiri dapat rasa kesannya.. sbb tue saya gilerkan GLA ini.. bulan mei ni mmg bulan promosi GLA tapi sayangnya saya sedang berpantang GLA selama sembilan bulan.. huaaaaa GLA tidak sesuai di amik oleh org peknen :(

kenapa saya terlalu gilerkan GLA ini.. anda lihat sendiri rajah dibawah.. pengambilan yang konsisten, istiqomah insyaAllah bleh wat muka anda kelihatan glowing² gitu.. bleh wat anda rasa yakin dengan kulit wajah anda.. itu yg saya rasa..




Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

Email : honeywawa85@gmail.com
SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa Shaklee E-Shoppe

Handling Frozen Expressed Breast Milk (EBM)


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   


Cara termudah untuk memahami cara2 untuk mengendalikan frozen EBM 
Cute jek picca nie kan..  (^_^)





credit to Puan Nihadriz 
**thanks Puan Lin Talib sebab bagitau siapa pelukis kreatif ni** 
Mudahkan??
Nak seribu daya.. tak nak seribu dalih 
Peace!



credit to Umi Ilham


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa E-Shoppe



Normal atau pembedahan : Bukan hanya kerana saiz bayi



* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   


" Saya taknak makan vitamin masa mengandung takut baby gemuk la" kata Sue pada kawan sepejabatnya Asmi.

" Bukan bagus ke kalau baby membesar dan sihat?" tanya Asmi.
" Memang bagus tapi Sue tak nak kena operate" balas Sue.

Masa yang ditunggu makin hampir...namun tanpa di duga, Sue terpaksa melahirkan anaknya secara pembedahan kerana komplikasi yang dihadapinya. Paling menyayat hati suami dan ibu bapa Sue ialah anak yang dilahirkan cukup bulan itu hanyalah 1.7kg dan terlalu kecil. Doktor kata bayi Sue tak mendapat cukup khasiat sepanjang dalam kandungan. Waktu itu Sue rasa menyesal kerana tak menjaga pemakanan dan mengamalkan vitamin yang disarankan Doktor.

Doktor meminta bayi Sue dimasukkan dalam incubator dan dipantau selama beberapa hari.

*************************************************************************

Pernah mendengar kisah sebegini? Ini adalah kisah benar . Pengalaman kisah ini mengajar saya bahawa, kelahiran anak itu sudah tertulis sama ada ia lahir normal atau pembedahan. Namun sebagai ibu, kita seharusnya cuba beri dan bekalkan yang terbaik buat si manja.

Doktor menggalakkan ibu mengandung mengamalkan vitamin yang membantu memastikan ibu dan anak mempunyai bekalan darah yang mencukupi, saranan pengambilan kalsium untuk sel darah, saraf dan tulang bayi, vitamin B dan vitamin C untuk imunisasi tubuh.

Bukan itu sahaja, pembentukan otak anak terbentuk dari seawal bayi dalam kandungan. Pengambilan makanan yang berkhasiat membantu otak anak kaya dengan DHA dan segala keperluan pembesaran.

Alhamdulillah mengandung 2 putera kami, suami saya memastikan saya mengambil vitamin Shaklee. Memang kami layak dapat percuma dari klinik panel dahulu namun kami membuat keputusan, nak gunakan duit sendiri untuk amalan kesihatan.

Apa yang bagus diamalkan semasa mengandung?





Multivitamin , B complex, Vitamin C serta Kalsium bagus diamalkan sebaik sahaja mengetahui si ibu itu mengandung. Vitamin ini boleh diteruskan pengambilannya sehingga berpantang dan untuk menjayakan penyusuan.*





Mengandung adalah satu jangka masa yang singkat...bayi membesar dalam rahim ibu dan si ibu itu dapat menikmati sentuhan unik bayi sepanjang dalam kandungan. Tak salah kita usaha untuk berikan si manja seawal usia mereka dalam kandungan dengan menjaga kesihatan dan pengambilan makanan yang seimbang. Normal atau pembedahan, aturan yang terbaik dari Al Khaliq.

Apa kata mereka?











Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa E-Shoppe

saya membuat penghantaran di seluruh malaysia (^_^)



Kenapa Soy Protein Shaklee Tidak Boleh Diambil Melebihi 3 Sudu?


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   


as salam
Protein adalah salah satu keperluan tubuh yang penting untuk imuniti. Protein penting untuk untuk pembentukan dan pembaikpulihan sel. Oleh itu, dalam melindungi dan menjaga tubuh dari jangkitan, protein memainkan peranan penting.

Antibodi juga adalah terdiri dari jenis-jenis protein.
Mengikut Jurnal Nutrisi Klinikal Amerika, kekurangan protein di kalangan warga tua mendatangkan pelbagai jenis penyakit yang berkaitan dengan sistem imuniti.
Dari kajian yang dibuat terhadap wanita-wanita di China yang mengambil soya secara rutin, mereka yang mengambil lebih banyak hidangan soya didapati menghadapi risiko kanser payudara lebih rendah daripada wanita yang jarang makan soya.
Walaupun terdapat percanggahan dalam hal soya ini, yang mana sesetengah penyelidik berpendapat bahawa soya mengandungi phytoestrogen yang boleh menyebabkan kanser, namun pro-soya mengeluarkan kenyataan bahawa isoflavones (estrogen yang terdapat dalam soya) adalah lemah dan tidak memberi kesan kepada tubuh sebagaimana estrogen semulajadi dalam tubuh manusia iaitu estradiol. Malah, menurut pro-soya, isoflavones bila bertindakbalas dengan estradiol, ia menjadi sejenis bahan yang boleh mencegah kanser.
Kajian juga menunjukkan bahawa di dalam soya terkandung phytochemical yang bolehmenurunkan paras kolesterol, membantutkan pembesaran sel kanser dan mencegah osteoporosis. Walau bagaimana pun, terdapat beberapa elemen di dalam soya yang masih belum dapat dipastikan kesannya terhadap hormon, maka pengambilan soya seharusnya dibataskan kepada amaun tertentu.
Oleh itu, pengambilan Soy Protein Shaklee dihadkan kepada 3 sudu sehari sahaja, bagi mengelakkan risiko pada masa hadapan
soy protein
Energizing Soy protein Shaklee adalah non-GMO soy, iaitu soya asli yang tidak menjalani proses yang mengubah kandungan genetik organismanya.
Apa yang membuatkan Soy Protein Shaklee berbeza dengan produk soya lain?
Kebanyakan produk soya diproses dengan alkohol. Cara ini bukan sahaja menghilangkan isoflavon yang bermanfaat, malah membentuk pencemaran bersilang dengan bahan-bahan kimia yang digunakan dalam pemprosesan. Soy Protein dicuci dengan air untuk mengekalkan isoflavon genistin dan daidzin yang kritikal demi membekalkan keseluruhan kebaikan soya.
Shaklee Menggunakan Protein Soya Bukan-GMO. Shaklee menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IPP). Program ini memastikan kacang soya kita bebas daripada pendedahan perubahan genetik. Daripada benih sehingga penyimpanannya, Soy Protein Shaklee menggunakan ramuan-ramuan yang semulajadi dan berkualiti.

Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa E-Shoppe


Tips minum air masak dengan banyak


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   


" 2liter !! susahnya nak minum air sebanyak tue.."
" nak minum air masak? air manis xboleh ke? "
" malas la nak minum air, nnt asyik ke tandas jek"

antara alasan kiter mengapa kiter payah sangat nak minum air walaupun tahu banyak khasiat air dalam badan kiter.. bagi yang tak pernah tahu yg air memang sangat diperlukan oleh badan bleh baca di entry saya lepas kepentingan air.. Tubuh kita terdiri dari 70% air. Jadi pengambilan air yang banyak perlu untuk sistem badan kita.


Kita disarankan supaya mengambil sekurang-kurangnya 2 liter atau 8 gelas air sehari. Dengan pengambilan makanan tambahan, lebih air diperlukan untuk melarutkan supplemen tersebut ke dalam badan.
Tahukah anda, dengan pengambilan air yang betul, anda dapat memastikan penggunaan air yang optimum di dalam badan?
InsyaAllah, hari ini saya kongsikan cara pengambilan air supaya penggunaan air dalam badan digunakan secara optimum.
  1. Minum segelas air masak (250ml) sebaik bangun tidur.. Minum air masak di pagi hari dikatakan dapat menyegarkan dan menjadikan wajah kelihatan muda.
  2. Minum segelas air masak sejam sebelum tidur.
  3. Ambil makanan tambahan / supplemen bersama 2 gelas air
  4. Minum setengah gelas / segelas air masak setengah jam sebelum makan. Ia akan turut membantu anda mengurangkan berat badan dan mengelakkan makan berlebihan.
  5. Minum segelas air sebaik sahaja selepas ke tandas / menyusukan bayi atau mengepam.
  6. Letakkan sebotol air masak di tepi katil, supaya apabila anda terjaga di waktu mlm boleh minum air masak
  7. Minum air masak suam panas supaya kita akan menghirup air sedikit demi sedikit.
  8. Check pengambilan air secara detail seperti berapa gelas sehari atau berapa liter sehari. Kadang kala kiter merasakan dah cukup banyak minum air tetapi sebenarnya belum pun sampai 2liter.
  9. Pastikan air masak sentiasa ada berdekatan dengan anda. Jadi bila-bila sahaja anda boleh minum.
  10. Minum air bila-bila masa bila rasa haus & lapar tetapi belum sampai waktu makan.
Tips yang ke-7 juga sesuai digunakan semasa dalam pantang kerana orang tua-tua selalu tak galakkan minum air masak banyak kerana akan kerap ke tandas. bila kerap ke tandas maka jahitan akan lambat baik. Jadi hirup air masak panas sedikit demi sedikit. Dengan itu, anda akan kurang ke tandas.
Nah, mudah kan. Kalau ikut tips ni, sehari dah boleh minum lebih dari 3 liter air agaknya. Bila minum air masak banyak, kuranglah sikit rasa nak makan makanan tak berkhasiat kan. Maka, kita pun akan jadi lebih sihat dan bertenaga.
p/s- saya suka minum 2-3 teguk air bila nak ke tandas. Alang-alang membuang biar banyak sket. tongue tapi sebenarnya takde la air tu terus keluar pun. Badan kita kan banyak filter. lepas ke tandas, minum air lagi. big grin
Selamat mencuba!


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa Shaklee E-Shoppe


Badan anda sangat perlukan air


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   


ANTARA saranan asas yang sering diberikan pakar perubatan dan pemakanan ialah minum banyak air iaitu sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas atau dua liter sehari untuk mengekal dan meningkatkan kesihatan.
Bagaimanapun, untuk minum air sebanyak itu bukan mudah kerana ia bermakna kita kerap berulang ke tandas dan bagi sesetengah orang, terutama yang berumur, ia sungguh menyusahkan dan dianggap masalah atau gangguan.
Malah, ada orang bimbang mereka mengalami masalah kesihatan tertentu jika kerap buang air kecil. Pada kebiasaannya, pundi kencing dikosongkan setiap empat jam. Jadi buang air kecil enam hingga tujuh kali sehari adalah perkara normal bagi individu sihat yang minum air secukupnya.
Pundi kencing bertindak sebagai tempat menyimpan air kencing dan boleh mengembang untuk menampung sehingga 350 hingga 550 militer air kencing. Kita biasanya terasa hendak buang air kecil apabila kandungan pundi kencing lebih kurang 200 mililiter, tetapi kapasiti normal ialah sekitar 400 mililiter. Yang tidak normal ialah jika anda kerap bangun malam untuk buang air kecil.
Kerap buang air kecil pada siang adalah perkara baik kerana ia proses semula jadi untuk menyingkirkan sisa toksik dan bahan buangan dari badan.
Minum air sekurang-kurangnya lima gelas sehari boleh mengurangkan risiko kanser usus sebanyak 45 peratus, kanser payudara (79 peratus) dan kanser pundi kencing (50 peratus).
Walaupun tahu kepentingan dan manfaat air, tidak ramai sanggup berulang alik ke tandas. Mereka bukan saja minum sedikit, tetapi turut mengelak makanan yang mengandungi banyak air. Sumber air kita datang daripada minuman (47 peratus), makanan (39 peratus) dan proses metabolisme di dalam sel (14 peratus).
Menurut Pakar Air Bertauliah Persatuan Kualiti Air (WQA), Michael Long, kekurangan air adalah punca utama keletihan pada waktu siang yang boleh menyebabkan pernafasan menjadi pendek, sakit perut, kebas dan risau tanpa sebab munasabah.
Mengantuk selepas makan tengah hari adalah petanda penting badan kita kekurangan air. Air diperlukan untuk proses pencernaan dan metabolisme makanan. Untuk menjalankan proses ini, badan mengambil air daripada sel badan (termasuk darah).
Oleh kerana air membabitkan dua komponen iaitu dua molekul hidrogen dan satu molekul oksigen (H2O); apabila ia digunakan untuk proses pencernaan, bekalan oksigen ke otak berkurangan. Ini sebabnya kita berasa mengantuk, letih dan sukar menumpukan perhatian kepada kerja selepas makan.
“Air penting untuk melarutkan hasil sampingan metabolisme seperti asid urik dan urea yang diangkut oleh darah ke buah pinggang. Air mencukupi diperlukan untuk mengeluarkan bahan buangan ini dari badan dengan berkesan kerana kekurangan air memaksa buah pinggang bekerja lebih keras untuk menapis bahan toksik dan lama kelamaan ia boleh menyebabkan kerosakan organ penting ini.
“Air juga diperlukan untuk menjadi pelincir kepada pergerakan sendi dan kajian menunjukkan pengambilan lapan hingga 10 gelas air sehari boleh mengurangkan kesakitan sendi pada 80 peratus pesakit artritis.
“Air turut menjadi bahan asas paling utama untuk aktiviti enzim dan kawalan suhu badan; membolehkan darah menghantar oksigen dan nutrien kepada sel di seluruh badan. Kekurangan air menjejaskan semua proses ini dan khasiat makanan mungkin tidak dapat diagihkan dengan baik ke seluruh badan,” Badan kita membabitkan 70 peratus air dan jika air ini bersih, sel badan jadi lebih segar dan kuat. Air bersih boleh merangsang sistem pertahanan badan, metabolisme sel dan mengurangkan risiko sel menjadi tidak normal, mencegah bahan toksik daripada merebak ke sel lain dan merendahkan peluang mendapat jangkitan.
Air untuk buang lemak

Bagi individu yang mahu mengurangkan berat badan, minum banyak air kosong antara jalan terbaik. Air elemen penting untuk membantu meningkatkan metabolisme badan dan mempercepatkan proses pembuangan lemak. Untuk kekal sihat dan bertenaga, setiap orang perlu minum sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas air kosong sehari.

Masalahnya ramai orang keliru antara isyarat ‘lapar’ atau ‘dahaga’. Kekeliruan ini menyebabkan ada orang mencari makanan setiap kali satu daripada isyarat ini diterima otak.

Akibatnya berat badan bertambah tanpa disedari. Masalah ini lebih ketara di kalangan orang tua kerana deria rasa mereka menjadi kurang sensitif. Tidak hairan jika ramai orang tua mengalami masalah kekurangan air dalam badan.

Bagi individu yang turut mengalami kekeliruan ini, langkah terbaik ialah minum air setiap kali terasa lapar. Kajian menunjukkan segelas air kosong boleh menghilangkan kelaparan di tengah malam dan berita baiknya, air tidak mengandungi kalori. Jadi isu pengumpulan tenaga berlebihan yang akhirnya disimpan sebagai lemak tidak timbul.
Untuk kesan lebih cepat, pakar pemakanan menyarankan supaya minum setiap kali sebelum makan. Air membuatkan kita terasa cepat kenyang dan ini secara tidak langsung dapat mengelak kita makan banyak.

Pun begitu, jangan sampai tidak makan kerana badan kita sangat bijak. Jika kekurangan makanan, ia merendahkan tahap metabolisme untuk menjimatkan pembakaran tenaga.
Malangnya, tahap metabolisme rendah sukar ditingkatkan semula. Ia kekal bagi tempoh lama dan tidak meningkat walaupun tabiat makan kembali seperti biasa. Hasilnya, tenaga yang tidak dibakar daripada makanan disimpan sebagai lemak dan akhirnya membuat kita bertambah gemuk.

Ingat, air yang perlu diambil ialah air kosong. Minuman manis mengandungi kalori kosong iaitu yang tidak diperlukan badan. Apabila disuruh minum sehingga dua liter sehari, timbul kebimbangan berlaku kesan sampingan terlalu banyak air. Ada yang mendakwa ia menyebabkan perut berasa kembung.

Long berkata, satu-satunya kesan sampingan yang dialami ialah kerap berulang ke tandas dan ia dianggap perkara baik. Secara umumnya kita tidak akan mengalami masalah ‘terlalu banyak air’ kerana badan secara automatik mengeluarkan air berlebihan.
Yang lebih kerap berlaku ialah kekurangan air (dehidrasi). Ramai orang tidak sedar mereka mengalami kekurangan air yang kronik. Antara contoh kekurangan air yang kronik ialah apabila anda hanya pergi tandas satu atau dua kali sehari, berasa dahaga, kulit menjadi kering dan mengalami masalah retensi atau tegasan air.

“Retensi air yang menyebabkan perut terasa kembung atau kaki nampak bengkak adalah tanda kekurangan air, bukan sebab terlalu banyak air. Kita berasa kembung kerana badan cuba mengekalkan keseimbangan garam galian. Cara untuk atasi masalah ini ialah dengan minum air secukupnya iaitu antara lapan hingga 10 gelas sehari. Anda akan dapat lihat perubahan positif secara perlahan-lahan.

“Kekurangan air menyebabkan bahan buangan yang perlu dikeluarkan dari badan terkumpul dan lama kelamaan boleh mengakibatkan masalah kesihatan, contohnya pembentukan batu karang. Kehilangan hanya dua peratus air boleh menyebabkan otak kurang cerdas, ingatan jangka pendek menjadi kabur, sukar mengira dan menumpukan perhatian ketika membaca.
“Jadi usah risau jika anda perlu selalu ke tandas kerana ia antara cara meningkatkan kepekaan fikiran, khususnya bagi individu yang banyak duduk ketika bekerja.

“Banyak kajian menyarankan kita berhenti rehat setiap satu atau satu setengah jam. Pergi ke tandas boleh dianggap sebagai ‘rehat’ yang bukan saja baik untuk membersihkan badan, tetapi mampu meningkatkan tumpuan fikiran,” katanya.

Badan kehilangan air melalui:
Pernafasan (1 gelas air – 14 peratus)
Air kencing (5 1/2 gelas air atau 50 peratus)
Peluh ( 2 gelas air – 34 peratus)
Najis (1/2 gelas air – dua peratus)

Ini sebabnya pakar kesihatan menyarankan kita minum sekurang-kurangnya lapan hingga 10 gelas atau kira-kira dua liter air sehari.

p/s – pengambilan vitamin juga menyebabkan darah bertambah pekat. oleh itu pengambilan air yang banyak diperlukan untuk mengangkut vitamin ke seluruh anggota badan melalui salur darah.
- next entry saya akan kongsikan tips minum air masak dengan banyak.. (^_^)
sumber : Mama Liena


Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa E-Shoppe

berbaloi untuk anda miliki set cantik ini







* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   
 
  
as salam semua.. 
 
seperti yang kerap saya war2kan di fb, bulan nie adalah bulanpromo cantik.. memandangkan byk tarikh istimewa wanita yg jatuh pada bulan Mei sesuai sangat lah ngan promo kami.. 
 
 Euphoria Skin Care Set  mengandungi vitamin seperti di bawan

* b complex
* vitamin c
* vitamin e
* gla complex
* energizing soy protein

pengambilan set diatas secara konsisten insyaAllah membantu anda mendapatkan kulit yang cantik berseri, tegang anjal dan glowing2 gitu.. (^_^).. tetapi bagi mereka yang mempunyai kekangan utk mendapatkan set lengkap di atas.. memadai untuk anda mencuba dulu dua vitamin set skin care badget yang kami sediakan iaitu


GLA COMPLEX: Kajian mendapati pengambilan Gamma linolenic acid (GLA) daripada minyak Evening Primrose secara berterusan membantu masalah jerawat, ekzema atopik, sindrom pra-haid (PMS), psoriasis dan kesihatan kulit. Mereka yang sering dibelenggu masalah ini lazimnya mempunyai paras GLA yang lebih rendah daripada normal. Ujian menunjukkan pengambilan minyak evening primrose yang kaya dengan GLA boleh memperbaiki kelicinan kulit, lembapan serta memperbaiki masalah dermatitis. GLA Complex Shaklee dibuat daripada Borage oil yang mengandungi GLA yang lebih tinggi dari EPO iaitu sebanyak 25% berbanding 10% GLA dalam EPO. Yg menariknya, Vitamin E yang sinonim dengan kulit juga terdapat dalam GLA complex. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan.
 
 
Apakah kelebihan dan khasiat Shaklee GLA Complex ni

* Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
* Membantu meningkatkan kesuburan
* Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
* Membantu dalam menangani menopus
* Menguatkan kuku dan rambut
* Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
* Membantu menangai ekzema
* Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
* Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
* Menguatkan imuniti tubuh
* Memperlahankan proses penuaan
* Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
* Mengawal kencing manis dan darah tinggi
* Mengawal kolesterol
* Untuk fungsi saraf
ESP terkenal dengan soya yang sangat asli di mana tidak mempunyai apa-apa rasa, tidak menggemukkan dan ia kaya dengan protein. Mereka yang mengambil soya kebanyakan mengakui bahawa payudara mereka mudah bengkak (utk bf mom) dan mudah rasa kenyang sepanjang hari . ia juga bagus untuk kesihatan kulit di mana ia memperbaiki sel-sel yang mata serta mencantikan kulit dan wajah kita secara tidak langsung. Sesuai di ambil oleh semua yea bukan hanya utk bf mom..

Fungsi Energizing Soy Protein
  • membina dan perbaiki sel-sel tisu badan enzim dan hormon
  • kehamilan, penyusuan, stress, pertumbuhan dan perawatan meningkatkan keperluan protein berkualiti
  • rambut, kuku dan kulit adalah daripada protein, protein berkualiti memperbaiki kesihatan dan meningkatkan pertumbuhan yang baik
  • protein adalah kunci asas imun melawan jangkitan
  • memberi tenaga
  • mencantikkan, menegangkan, menganjalkan kulit
  • membantu memekatkan dan mempercepatkan penghasilan susu
 
 
Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa E-Shoppe
  

Vivix : Minuman Botanika Campuran | supplement terbaik


* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration. These products are not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.   




Masih tercari-cari penawar untuk melambatkan penuaan? Tapi takut dengan produk-produk yang dipasaran . Saya nak share tentang satu produk semulajadi untuk menyelesaikan masalah anda. Boleh juga digunakan sebagai makanan tambahan untuk pesakit diabetis. Bagi menurunkan gula dalam darah.

Produk ini tidak sesuai untuk wanita yang menyusu dan mengandung.

Pada yang masih tercari-cari hadiah apa yang sesuai untuk hari lahir ataupun ulangtahun perkahwinan ibu dan ayah. Ya. Inilah yang paling sesuai. Tiada hadiah yang paling bernilai melainkan kesihatan. Insyaallah.

Vivix™ Minuman campuran botani merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol.

Vivix ™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi. 

Manfaat Vivix

  1. Mengaktifkan gen panjang umur : Dr. David Sinclair mendapati bahawa resveratrol bertujuan dan suis pada gen DNA-pembaikan survival dipanggil Sirtuins. Pengaktifan Sirtuins telah ditunjukkan untuk meniru manfaat kesihatan diet sekatan kalori. Sebelum penemuan Dr Sinclair, sekatan kalori adalah satu-satunya cara yang diketahui untuk melanjutkan kehidupan. Dr Sinclair percaya bahan-bahan di Vivix boleh menghasilkan kesihatan dan mungkin kehidupan yang lebih panjang tanpa diet kelaparan.
  2. Meniru Sekatan Kalori. Pengaktifan Sirtuins telah ditunjukkan untuk meniru manfaat kesihatan diet sekatan kalori. Sebelum penemuan Dr Sinclair, sekatan kalori adalah satu-satunya cara yang diketahui untuk melanjutkan kehidupan.
  3. Perlindungan untuk sel anda. Vivix membantu mempromosikan kuat, sel-sel yang sihat di dalam setiap organ atau badan anda .
  4. Baik untuk jantung anda. Penyelidik Klinik Mayo melaporkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kerosakan saluran darah, mengurangkan kolestrol “jahat” dan mengelakkan pembekuan darah.
  5. Resveratrol juga menawarkan perlindungan untuk jantung dan otak anda daripada kerosakan yang disebabkan oleh serangan jantung atau angin ahmar . Ia menghalang phosphoinositide 3-kinase enzim. Ini bermakna anda dapat serangan jantung atau strok dan mengalami lebih kurang atau tiada kerosakan yang berkekalan.
  6. Anti-virus. Polyphenols dalam Vivix telah terbukti berkesan terhadap virus banyak yang termasuk virus herpes, virus influenza, dan virus HIV.
  7. Anti-estrogen  
  8. DNA perlindungan. Vivix membantu menghalang 1000000 serangan radikal bebas bahawa setiap sel dalam badan anda mendapat tiap-tiap hari. Percuma serangan radikal boleh merosakkan pangkalan data genetik sel, mewujudkan “typo” yang boleh menjejaskan fungsi sel dan panjang umur.
  9. DNA pembaikan. Vivix polyphenols telah terbukti berkesan membantu memperbaiki dan membina semula sel-sel DNA yang rosak.
  10. Peraturan gen. Polyphenols Vivix telah ditunjukkan untuk memberi kesan positif pengawal selia genetik. Ini adalah penting kerana pengawal selia genetik anda mengawal keseimbangan dinamik antara kerosakan dan pembaikan termasuk sama ada sel akan hidup atau tidak.
  11. Sekatan protein UMUR. Polyphenols dalam Vivix menghalang sepenuhnya Pembentukan produk Akhir Advanced Glycation (UMUR) Ini adalah penting untuk kesihatan dan umur panjang kerana protein UMUR membuat jenis enapcemar atau plak yang tersumbat sel-sel anda, satu mekanisme utama kematian sel, Alzheimer dan komplikasi kencing manis.
  12. Polyphenols Vivix 10x lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja dalam melambatkan pembentukan protein UMUR.
  13. Tenaga & ketahanan. “Salah satu cara untuk memanjangkan hayat adalah untuk meningkatkan pengeluaran tenaga,” kata penulis kajian Johan Auwerx, ketua penyelidikan di Institut Genetik dan Biologi Molekul dan Selular di Illkirch, Perancis . “Dan resveratrol tidak hanya itu.”
  14. Polyphenols yang terdapat dalam Vivix telah ditunjukkan untuk mengelakkan kehilangan bilangan dan kecekapan kami mitokondria dan menakjubkan repopulate dan mengenakan bayaran semula mitokondria dalam anda sel-membina semula mereka kepada saiz dan kekuatan mereka pada masa mudamu .
  15. Fungsi sendi.
  16. Kesihatan otak. Dengan sokongan untuk otak anda, anda boleh merealisasikan fokus yang lebih besar, lebih cepat tindak balas yang perlahan dengan umur dan keupayaan untuk bekerja dengan lebih produktif. Bahawa memori keluli perangkap yang anda telah belia anda dapat kembali membenarkan anda untuk berfikir dengan lebih jelas dan ingat hampir dan seperti yang anda lakukan sebagai seorang kanak-kanak .
  17. Keradangan. Vivix membantu tubuh anda melawan keradangan yang semula jadi datang dengan kurang daripada hidangan yang sempurna. Menenangkan keradangan penyembuhan kelajuan dan membantu dengan hampir setiap penyakit anda berhadapan dengan umur anda.
  18. Bahan-bahan dalam Vivix telah ditunjukkan untuk menghalang kesan excitoxins seperti ketoksikan MSG pada otak.
  19. Homosistein. Resveratrol juga merendahkan homocysteine, protein darah yang tidak diingini.
  20. Anti-depresan. Resveratrol berfungsi sebagai anti-depresan oleh oxidase enzim menghalang monoamine. Juga dikenali sebagai perencat Mao.
  21. Satu kajian baru-baru ini yang disiarkan dalam Jurnal Gerontologi: tekanan darah. Polyphenols Sains Biologi seperti resveratrol dalam Vivix boleh membantu dengan tekanan darah yang boleh membantu mencegah strok. Bagaimana? Dengan meningkatkan aktiviti enzim yang dipanggil manusia oksida nitrik endothelial synthase yang kemudiannya menghasilkan nitrik oksida-ejen yang meluaskan saluran darah dan kawalan tekanan darah .
  22. Tekanan darah tinggi, juga dikenali sebagai tekanan darah tinggi, boleh membawa kepada serangan jantung, kegagalan jantung, strok dan kegagalan buah pinggang.
  23. Gula dalam darah. Terdapat potensi yang besar bagi menormalkan tahap gula dalam darah anda dan itu adalah berita besar untuk berjuta-juta rakyat Malaysia yang mengalami wabak penyakit kencing manis baru-baru ini. Jika anda berumur lebih 50 tahun, anda mungkin jatuh ke dalam zon kelabu yang dikenali sebagai pra-diabetes. Ertinya, walaupun anda tidak menunjukkan tanda-tanda masalah gula dalam darah mereka boleh hanya sekitar sudut.
  24. Gula darah memberi kesan usia yang panjang. Malah, diabetes jenis II telah disifatkan sebagai “kerintangan insulin yang teruk.” Rintangan Insulin menyebabkan bentuk aging.Resveratrol pra-matang memainkan peranan penting dalam menstabilkan gula darah dan membantu untuk mengatasi rintangan insulin. Ia melakukan ini dengan membolehkan insulin untuk memasuki sel-sel anda dan menghasilkan tenaga. Apabila paras insulin dalam darah berkurangan, anda mempunyai kurang lapar. Tahap insulin yang tinggi mewujudkan kelaparan yang memberitahu badan anda untuk makan lebih.
  25. Alzheimer & demensia. Amiloid beta plak otak telah dikaitkan dengan Alzheimer dan demensia. Resveratrol telah ditunjukkan untuk menghapuskan plak ini dan juga telah ditunjukkan dalam kajian untuk meningkatkan keupayaan mental tikus makmal.
  26. Pengurusan Berat Badan.
  27. Kehilangan  Jisim tulang. Resveratrol telah ditunjukkan untuk melindungi daripada kehilangan tulang. Kritikal kerana umur anda.
  28. Perlindungan hati Lebih daripada 30% rakyat Amerika mengalami keadaan yang dikenali sebagai hati berlemak. Hati berlemak adalah paling ketara dalam orang-orang yang minum arak yang berlebihan . Asid Ellagic dalam Vivix melindungi hati anda daripada hepatitis dan sirosis
  29. Antosianin dalam Vivix mencegah penyakit hati yang disebabkan oleh tekanan
  30. Antioksidan. Vivix adalah sejenis antioksidan yang kuat yang menghalang lebih daripada 1,000,000 hits radikal bebas kepada setiap sel dalam badan anda setiap hari. Tetapi itu hanya permulaan. Antosianin polifenol dalam Vivix telah ditunjukkan sebagai antioksidan yang kuat lebih 150 flavonoid tested.19 Dalam bertindak, mengikut makmal Brunswick, Vivix skor jauh melebihi 5000 pada skala ORAC .
  31. Kesihatan mata. Antosianin polifenol dalam Vivix membantu mencegah katarak, glaukoma dan degenerasi makular berkaitan dengan usia
  32. Kencing manis. Polyphenols dalam Vivix mencegah degenerasi sel pankreas mengurangkan risiko penyakit kencing manis
  33. Kanser paru-paru. Para penyelidik dari Jabatan Penyelidikan dan Penilaian Kaiser Permanente mendapati bahawa perokok yang minum segelas atau dua wain merah sehari, melaporkan 60 peratus risiko kanser paru-paru berkurangan.
  34. Kekebalan. Resveratrol meningkatkan tindak balas imun dalam tikus, dan telah ditunjukkan untuk melindungi mereka daripada jangkitan oleh virus herpes simplex 1 dan 2.
  35. Resveratrol telah ditunjukkan untuk mengurangkan dan menyekat pelbagai jenis keradangan, yang telah dikaitkan dengan artritis, psoriasis, dan penyakit Crohn. Keradangan adalah juga dipercayai menyumbang kepada penyakit kardiovaskular dan kanser.
  36. Kanser. Proanthocyanidins membunuh sel-sel kanser dan menghalang pertumbuhan kanser payudara manusia, paru-paru perut, dan sel-sel leuchemia sehingga 73%. Telomerase merupakan enzim yang memendekkan penutup akhir kromosom-menyebabkan kematian sel-sel kanser yang sebaliknya abadi . Resveratrol menghalang telomerase.
  37. Survivin dijumpai dalam sel-sel kanser membolehkan sel-sel kanser untuk mengelak daripada sistem imun pengawasan, hidup dan membiak. Resveratrol inhbits survivin.
  38. Resveratrol, bahan utama dalam Vivix menyimpan darah beku, bakteria, virus, sel-sel kanser dan plak kolesterol daripada melekat pada dinding arteri dan membantu mencegah penyebaran kanser dan jangkitan.
  39. Antibiotik. Resveratrol bertindak sebagai antibiotik terhadap bakteria, dan telah ditunjukkan untuk mempamerkan aktiviti anti-bakteria yang kuat terhadap bakteria yang tahan antibiotik .
  40. Anti-bakteria dan anti-kulat. Muscadine anggur ditanam di panas, lembap, Southeastern AS Untuk hidup dalam haba ini sarat yang menindas dan kulat dan kelembapan yang muscadine bergantung kepada kuasa anti-kulat resveratrol .
  41. Resveratrol juga bertindak sebagai agen anti-kulat di dalam badan manusia dan aktif terhadap Candida albicans.
  42. Penghadaman. Vivix membantu tekanan penghadaman yang tenang

Testimonial

Puan Norita

Mak saya mengidap kencing manis dan bila makanan tidak terkawal, bacaan kandungan gula dalam darahnya mula naik mendadak. Apabila perkara ini berlarutan, penglihatan mak menjadi kabur dan makin kabur. Mak kata, apa yang beliau rasa adalah...matanya menjadi makin kembang dan berair. Apabila hal ini berlaku, maka mak tak boleh melihat dengan baik bertambah buruk lagi mak tidak dapat memandu. Mak saya tak boleh makan sebarang supplement kerana ia akan menambah burukkan keadaan yang dia lalui. Mungkin disebabkan fungsi buah pinggangnya yang sedikit terjejas akibat kencing manis.
Oleh kerana itu saya hanya berikan mak saya vivix sahaja. Pada mulanya mak makan setengah sudu teh sehari tetapi kerana mak saya selesa dengan vivix, beliau mengambil 2 sudu besar sehari. Kini saya bekalkan mak saya 2 botol vivix untuk sebulan consume.Dalam masa tak sampai sebulan, penglihatan mak menjadi lebih baik. Mak rasa kedudukan matanya semakin elok dan tidak seperti sebelumnya yang mana ianya mengembang dan berair.
Alhamdulillah, mak saya boleh melihat semula ....tak perlu duduk dekat dengan tv untuk menonton seperti sebelum ini disebabkan matanya yang kabur. Penglihatan mak dah kembali sedia kala. Syukur pada ALLAH atas izinNYA jua. Pengambilan vivix banyak memberi kesan positif pada paras gula dalam darah mak saya serta penglihatannya yang kabur dulu telah pulih sedia kala.
Tiada apa yang lebih menggembirakan saya selain kesihatan mak yang baik. Duit boleh dicari...selagi ada daya usaha.Mudah2an mak dapat menunaikan umrah dengan lebih baik, insyaALLAH.

Puan Ira

Pagi ni saya nak berkongsi berita gembira. Baru malam tadi saya hubungi ayah. Bertanya khabar. Yelah, memang saya selalu hubungi ayah. Tapi sebelum ni tak tanya pulak pasal hal ni. Heheh..Saya tanya ayah samada ayah masih konsisten ambil vivix setiap malam sebelum tidur atau tak. Sebab ayah saya ni jenis yang sangat liat nak ambil vitamin. Lagi pula ayah tahu harga vivix ni sedikit mahal. Ayah tak mau vivix cepat habis sebab ayah takut menyusahkan saya untuk topup vivix dengan lebih cepat. Selalu saya pesan kepada ayah untuk mengambilnya secara konsisten. Bulan ni adalah bulan kedua saya mensupply vivix untuk mak ayah saya. Dan subhanallah…ia telah menunjukkan hasil yang sangat memberangsangkan.

Untuk pengetahuan semua, ayah saya mempunyai masalah sakit lutut. Beliau juga mempunyai penyakit darah tinggi. Ayah pernah kena mild stroke 4 tahun lepas kerana lupa ambil ubat selama 2 hari. Ayah masih berasa kebas2 di satu belah tubuhnya. Sehinggalah bulan lepas saya berikan vivix untuk mak dan ayah gunakan semasa berpuasa dan disambung untuk botol seterusnya pada bulan ini.

Apa perubahan yang ayah saya alami? Pada mulanya ayah hanya tahu vivix ni hanya untuk sakit lutut. Sebab ayah ni jenis sangat liat nak ambil vitamin,lagi2 yang mahal sikit. Ni sebab ayah selalu mengadu sakit lutut kepada saya. Tapi tadi saya bagitahu ayah untuk terus konsisten ambil vivix sebab ia juga penawar untuk darah tinggi. Kemudian ayah cerita,” Ayah gi buat check up kat doctor. Bila di chek, dapat result yang menggembirakan. Sebelum ni tekanan darah ayah tidak pernah 150/90. Biasanya 170/100 atau 160/100”.

Saya sangat bergembira dengan result ini. Dan saya doakan agar ayah dan mak saya semakin sihat dan bahagia selamanya. Saya tak kisah nak topup vivix untuk mak ayah saya setiap bulan pon sebab walaupon ia mahal, ia sangat berbaloi.

Puan Fiza

Hujung minggu yang lalu, kami sekeluarga pulang ke rumah mertua. Setibanya kami, hari sudah menginjak ke waktu sahur. Semasa di meja makan sambil menikmati juadah sahur, emak dengan nada gembira memberitahu bibirnya kemerah-merahan. Macam pakai lipstik. hehehe. Katanya sakit sendinya sudah semakin berkurangan. Rasa kebas tangan pun sudah berkurangan. Alhamdulillah…Sebenarnya sudah 2 minggu kot saya bagi mak mertua saya mencuba VIVIX. Memang betullah sepertimana testimoni yang saya baca dan fakta2 berkenaan VIVIX. Saya memang tunggu feedback begini dari mertua. Sebabnya, emak mertua selalu bercerita mengenai keadaan kesihatannya yang selalu rasa kebas tangan, sakit pinggang, sakit sendi, demam lambat baik, emak juga ada lelah. Nafasnya berbunyi agak kuat. Tapi sepanjang 2 hari lepas, memang ada perubahan, nafasnya tidak berbunyi seperti lelah. Alhamdulillah. Saya tahu Shaklee memang bagus. Harganya mahal, tapi setanding kualiti. Sekiranya berkemampuan memang saya pun nak beli VIVIX gak. Senang, hanya sesudu teh, sudah cukup. Ianya untuk kesihatan keseluruhan malahan juga anti penuaan.

Oh ya, sewaktu pulang ke rumah emak di Kedah, emak juga komen kulitnya rasa licin, berseri sikit. Tak tahula penangan VIVIX ke B Complex ke Vitamin C. Saya tak kisah sangat kalau mereka nampak muda, yang penting saya harap mereka lebih sihat, jarang sakit, mudah nak beribadat dan lebih seronok melayan kerenah kami anak-beranak. Tak puas lagi merasa kasih sayang emak dan abah. Saya tak senang hati kalau ibu bapa mengadu sakit sana sakit sini. Saya masih perlukan mereka dalam hidup saya. Takkanlah saya nak sihat seorang sahaja. Ibu bapa dibiarkan masuk hospital, makan ubat-ubatan, cucuk sana, cucuk sini, sedangkan saya tahu ada penawar yang baik seperti supplement Shaklee.
Semua orang sayang ibu dan ayah kan. Jangan berkira untuk membeli vitamin untuk mereka. Pendapatan yang kita peroleh setiap bulan bukan hak kita seorang, harus dikongsi dengan yang tersayang. ...............

Puan Norimah

nama saya Norimah, saya seorang surirumah sepenuh masa dan saya berumur 58 tahun apa yang menjadi masalah kepada saya ialah apabila saya membuat kerja rumah atau pun memasak tangan saya akan merasa kebas dan bila berjalan lebih sedikit maka betis saya pula yang sakit. Untuk ini sudah bermacam produk yang saya cuba contohnya. supplement calsium, glucosamine dan yg lain2 yang ada di farmasi. saya juga telah berjumpa dengan doktor pakar ataupun tidak pakar. Mereka kata biasalah ni untuk orang dah berusia. Setelah lama berusaha maka saya diperkenalkan dengan shaklee pada 2 tahun lepas dan semenjak itu saya mula makan kalsium, gla, vita- c serta omega 3 dari shaklee. Alhamdullilah saya merasa kekurangannya dari setiap hari kepada 3 kali seminggu tetapi saya tetap merasa kebas di tangan itu dan sakit di betis setiap kali bekerja kuat terutamanya bila kenduri kendara.

Pada awal januari 2010 saya diperkenalkan pula dengan produk baru dari shaklee iaitu vivix, dan apa yang menarik perhatian saya ialah produk ini boleh mengembalikan badan saya menjadi muda 25 tahun....bab ni saya rasa mungkin ramai yang tak percaya!. saya pun sama juga...dalam hati berkata betul ke ni?, tetapi saya telah kenal Shaklee 2 tahun lepas dan selalunya apa yang di claim oleh shaklee adalah dijamin berkesan.jadi saya pun membeli produk ini. dan mencubanya. Hari pertama dan kedua saya tidak merasa apa-apa perubahan yang ketara cuma saya rasa saya tidak mudah penat walaupun seharian buat kerja di rumah.

Hari ketiga saya ada majlis yaasinan ( majlis baca yasin beramai2 di rumah) dan saya seperti biasa akan memasak utk menjamu mereka yang datang......pada kebiasaannya apabila saya membuat majlis begini tangan saya akan merasa kebas dan betis saya mula sakit...Tetapi amat menakjubkan kerana satu hari tu saya tidak merasa sakit walau sedikitpun...adakah ini disebabkan vivix! setelah selesai majlis dan sampai waktu tidur malam saya masih tidak merasa apa2 malah badan saya tidak rasa penat sedikit pun. keesokkannya saya telefon Jess dan memberitahunya. baguslah katanya badan dah jadi muda latu. Betul ke badan saya dah jadi muda?? kalau betul saya merasa amat berterimakasih kepada vivix kerana dengannya saya tidak lagi mengalami sakit2 seperti dahulu. malah badan saya sentiasa rasa segar..Pn Norimah can be contacted at :Norimahoth@gmail.com

Mommy Lyna

Saya membelikan ayah tercinta sebotol Vivix memandangkan beliau sering mengadu penat memandu jarak jauh (KB-KL) setiap bulan kerana menghadiri mesyuarat. Ya, perjalanan dari KB-KL-KB memang penat, mungkin kerana tiada lebuhraya.

Saya memberitahu ayah secara berseloroh “Ayah makan Vivix ni nanti ayah jadi muda balik, rambut pun hitam balik”, berdasarkan cerita yang saya dengar tentang rambut beruban menjadi hitam selpas mengambil Vivix .Pada mulanya saya pun tak berapa yakin bahawa Vivix boleh menghitamkan semula rambut ayah saya yang dah memutih sejak beliau muda lagi.

2 bulan kemudian ayah saya berkunjung ke rumah kami, dan saya perasan perubahan pada dirinya. Saya menegur Ayah “Rambut ayah dah nampak hitam-hitam lah!” Ayah saya tersengih dah berkata “Ayah bukan nak kata apa la.. tapi baru ni doktor ayah terkejut..” Terkejut apa pulak la ya. Setahu saya ayah saya tidak menghidap sebarang penyakit. Ayah saya menyambung “Ayah beritahu dia ‘Kalau nak buat program, tahun ini sajalah, sebab tahun depan saya dah pencen’. Dia tanya ‘Haji pencen umur 55 ya?’. Ayah kata ‘Bukan, tahun depan saya 58′. Doktor terkejut katanya Ayah tak macam umur 57 tahun pun” ujarnya dengan gembira.

Wah, sangat gembira sekali saya mendengarnya. Sebagai anak, siapa yang tak bahagia bila ibu bapa kita bahagia, lebih2 lagi ia datang dari benda pemberian kita.Jadi, Ayah saya yang mulanya tak berapa yakin juga dengan Vivix,kini pengguna Vivix yang konsisten.

Saya tak adalah mahukan ayah saya muda semula, tapi apa yang saya harapkan ialah beliau sentiasa sihat, gembira dan ceria.

So kepada anak-anak di luar sana, kalau ada rezeki lebih, belikanlah sesuatu yang lebih bernilai dari emas pertama kepada ibu bapa kita. Ya, itulah nikmat kesihatan yang berpanjangan

kalau ada rezeki lebih,belikanlah sesuatu yang lebih bernilai dari emas pertama kepada ibu bapa kita. Ya, itulah nikmat kesihatan yang berpanjangan. Kesihatan adalah anugerah rahmat dari Allah yang tidak ternilai

Sumber : www.mamafaiz.com




Sebarang pertanyaan atau ingin mengetahui maklumat lanjut, sila berhubung dengan saya melalui :

SMS/ WhatsApp :             012 711 1260      
Facebook Fanpage  : Nur Salwa E-Shoppe