Ibu-ibu Meroyan Alat Kendong Anak di Pasir Gudang

alhamdulillah..

Perjumpaan atau dalam istilah kami sessi meroyan akhir tahun Selat Tebrau Babywearers berjaya diadakan dengan jayanya di Pasir Gudang.. maktang yang baru menamatkan gelarannya itu turut join sama.. 

layan gambar sahaja lagi best

haruslah laga-laga hihi

royan makan.. semua sedap

salah seorang anak dara nie artis BAMS.. korang kenal?

gambar ramai-ramai. itu pun anda yang tak masuk. tak sempat

ku bermeitai

nampak!!! mak-mak meroyan hihi ramai kan?

makanan hihi

baby qisya tidur lena
abang muqri 'isi minyak'

saya berRingsling Nebula.. 
bakal berpindah milik.. 
ada yang berminat?
PM yea.. 
hahah sempat lagi..

yeahhh 
rindu nak berBackCarry
sedap betul

nak tengok lagi gambar-gambar aktiviti kami, boleh request untuk masuk ke group fb Selat Tebrau Babywearers.. tapi saya bagitahu awal-awal nie.. Group ni khas untuk warga Johor sahaja. Jangan Marah yea...

Dalam pukul 1120 kami terus bergegas balik.. mahu bersiap untuk program petang di Hotel Paragon.. Apa plak alat kendong yang akan saya pakai? Nantikan entry seterusnya..



Suami Larang Isteri Beli Set Menyusu Shaklee? Kenapa Shaklee?

perkara biasa bagi ibu-ibu yang sedang menyusukan anak, mesti mencari milk booster.. risau bila susu merudum, cemas bila tengok stok ebm di dalam freezer tinggal beberapa ketul sahaja.. bukan itu sahaja, kebiasaan ibu-ibu yang menyusukan anak ini mudah letih dan moody..

google.. 

pasti akan keluar atau jumpa milk booster pilihan ibu-ibu sekarang iaitu set menyusu Shaklee.. fenomena..

tetapi..

kenapa suami ini melarang isterinya membeli set menyusu shaklee?
ada kesan sampingan?
apa impak kepada mereka sekeluarga?

tonton video ini sehingga habis, anda akan temui jawapannya.. 




anda sudah menonton video di atas sehingga habis? berbaloi atau tidak suami melarang tindakan si isteri itu? keputusan yang merubah hidup suami, isteri dan juga anak-anaknya..

Anda isteri yang mahu meneruskan niat untuk membeli set menyusu Shaklee? tahniah saya ucapkan.. 

set menyusu shaklee


Anda ibu yang mahu berikan sesuatu yang terbaik untuk anak anda.. 
Anda isteri yang mahu merubah hidup menjadi yang luar  biasa..
Tunjukkan pada suami yang pilihan anda adalah tepat..


Hubungi saya.. InsyaAllah saya bantu anda.. 







Susu Ibu Meriah Dengan Set Menyusu Shaklee

Bila mengepam dapat sehingga 7oz-8oz..
Beratus-ratus ketulan stok ebm di dalam freezer..
Meriah.. 

Dua perkara di atas boleh buat ibu-ibu menyusu senang hati.. Betul ke?

Jika ibu tersebut tidak dapat dua perkara tersebut, adakah ibu itu tidak berjaya dalam proses menyusukan anaknya..?

Bukan.. Salah tue..

Hasil mengepam seseorang ibu bergantung kepada keperluan si anak. jangan risau jika susu yang anda pam hasilnya tidak selumayan seperti ibu lain. 

perlu paham konsep " supply vs demand "

banyak atau kerap anda mengepam dan menyusukan anak, lagi banyak susu ibu yang akan terhasil..


Untuk melancarkan proses penyusuan tersebut, seseorang ibu perlu sihat, mood sentiasa gembira dan senang hati, gembira.. untuk mendapatkan badan yang sihat, nutrisi dalam badan perlu sempurna.. bagaimana untuk mendapatkan nutrisi tambahan ini..? Set Menyusu Shaklee dapat membantu.. 

set menyusu shaklee (premium)

baik untuk si ibu, manfaat di kongsi bersama si anak.. 

Set Menyusu Shaklee (PREMIUM)

  • Mengandungi Multivitamin lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, Kalsium, Alfalfa, Ostematrix dan ESP.
  • Sangat dicadangkan untuk semua ibu yang sedang menyusukan anak lebih lagi kepada yang mengalami masalah penyusuan.
  • Masalah penyusuan yang dimaksudkan ialah, si ibu menghadapi masalah penghasilan susu walau telah melakukan perahan setiap 2 jam dan minum air sekurang-kurangnya 3L sehari… maka set ini membantu membaiki mana-mana kekurangan atau ketiadaan zat yang diperlukan oleh badan agar tubuh si ibu dapat berfungsi dengan baik sekali.
  • Set yang paling sesuai untuk ibu yang mempunyai stok yang sedikit, atau yang tidak mempunyai stok susu yang banyak
  • Bagi ibu-ibu yang baru mula nak menyimpan stok ini adalah pilihan yang tepat.


Vitamin Untuk Orang Malas

Ada ke vitamin untuk orang MALAS?

malas yang saya maksudkan ialah malas makan vitamin.. Dia nak sihat, tapi dia malas nak makan vitamin.. Malas nak konsisten makan macam-macam vitamin.. 

Jika anda adalah orang yang saya cerita itu, saya cadangkan anda ambil vitamin ini sahaja.. 



anda ambil vita-lea ini 2 biji sehari selepas sarapan sudah memadai.. 

" orang sakit perlukan ubat

orang sihat perlukan vitamin "

Kenapa Perlu Ambil Vita-Lea Shaklee?


  • Nutrien yang mencukupi ketika menurunkan berat badan - Kebanyakkan mereka yang mahu menurunkan berat badan akan mengelak makanan yang berkalori tinggi. Tubuh badan kita sememangnya memerlukan nutrien yang mencukupi untuk terus berfungsi. Kadar metabolisme pastinya akan terjejas apabila kekurangan nutrien tertenru, sekaligus ia menjadi rendah dan akhirnya proses untuk menurunkan berat badan akan menjadi semakin perlahan 

  • Faktor Sibuk - Corak pemakanan yang tidak seimbang lebih-lebih lagi jika anda sering bekerja di luar dan jarang memasak di rumah 

  • Termusnah akibar dimasak - haba merupakan faktor utama yang menyebabkan satu-satu vitamin terurai. Vitamin boleh bekerja pada suhu optimum iaitu suhu badan manusia (dalam 35 darjah celcius), lebih daripada itu, ia mungkian akan musnah. Oleh sebab itu, belum terjamin 100% vitamin-vitamin yang terkandung dalam sesebuah makanan yang dimasak dapat digunakan oleh badan kita

  • Stress - Dalam dunia yang serba sibuk dan mencabar, tidak sah jika seseorang itu tidak menghidap tekanan mental. Kehilangan magnesium dan beberapa nutrien penting adalah lumrah kerana tekanan perasaan, mental dan sebagainya

  • Kualiti makanan yang semakin rendah - kualiti sayur-sayuran serta buah yang ada kini mungkin tidak lagi setanding kualitinya berbanding sayuran dan buah-buahan yang ditanam (secara organik) beberapa dekad yang lalu. Sayur dan buah-buahan sekarang terlalu banyak 'dimanjakan' dengan bahan-bahan kimia yang mungkin memusnahkan kualiti nutrien yang terkandung di dalamnya.

  • Tabiat Makan Memilih - terdapat individu yang tidak suka makan sayur dan hanya bergantung kepada daging dan makanan laut sahaja untuk mendapatkan sumber micronutrient dan ini tidak mencukupi kerana kebanyakkan vitamin dan mineral wujud dalam tumbuh-tumbuhan. Terdapat pula individu yang mengamalkan diet vegeterian (tak makan daging, ayam dan telur) dan inidividu ini mungkin tidak mendapat cukup vitamin B12, zinc dan kalsium.

  • Tahap Penyerapan Nutrien Yang Rendah - Tidak semua individu mampu menyerap nutrien dengan baik, terutamanya golongan yang sudah berumur. Supplemen multivitamin membantu dalam memastikan bekalan vitamin dan mineral dalam tubuh sentiasa mencukupi

  • Harganya Yang Murah - secara purata, sebiji multivitamin yang diambil sebiji setiap hari, harganya tidak sampai RM1..  Jika anda boleh menghabiskan wang anda dengan sekotak rokok sehari, mengapa harus memberikan 1001 alasan untuk membeli multivitamin yang baik untuk kesihatan

  • Role Model Kita - salah satu rahsia mengapa Tun Dr. Mahathir berjaya mengekalkan kesihatan hingga usianya sekarang ialah beliau mengamalkan 1 kapsul multivitamin setiap hari dan pastinya jenama Shaklee



 Vita-Lea With Iron Formula

Killer Product Shaklee




Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



pengedar shaklee skudai, gelang patah, nusajaya, johor bahru


Wordless Wednesday : ESP Shaklee dan Manfaat kepada Ibu Hamil

esp shaklee untuk ibu mengandung

Manfaat ESP Shaklee kepada Wanita Hamil

  • membina dan memperbaiki sel-sel tisu badan, enzim dan hormon 
  • membantu menghilangkan stretch mark 
  • memberikan tenaga ketika morning sickness
  • protein ini juga membantu mengekalkan asid amino yang bertindak membentuk otot dan organ bayi
  • memberikan kulit yang cantik untuk si ibu dan janin
  • membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap maksimum

pengedar shaklee skudai, gelang patah, nusajaya


ESP Shaklee - Apa Indeks Glisemik Rendah?

Apa itu Indeks Glisemik Rendah?

Salah satu kelebihan ESP Shaklee adalah ia mempunyai indeks glisemik rendah. Indeks glisemik adalah indeks pengukuran mengenai kesan makanan yang mengandungi karbohidrat ke atas paras glukosa darah. 

Karbohidrat yang memecah dengan cepat mempunyai indeks glisemik yang tertinggi manakala karbohidrat dengan indeks glisemik rendah pula memecahkan gula dengan perlahan-lahan sambil membebaskan glukosa ke dalam sistem badan kita. 

Mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah amatlah penting dalam pengurangan berat badan dan penjagaan kesihatan dalam jangka masa panjang. 

esp shaklee - indeks glisemik rendah

esp shaklee - indeks glisemik rendah


Siapa Yang Memerlukan Indek Glisemik Yang Rendah?
  • pesakit diabetis
  • mereka yang ingin berdiet
  • mereka yang mempunyai tahap kolestrol tinggi
Manfaat Indeks Glisemik Rendah

1. Mencegah dan Mengawal Diabetis. Sebuah kajian dalam American Journal of Clinical Nutrition (Julai 2002) menyimpulkan bahawa makanan ber-indeks glisemik tinggi meningkatkan risiko terkena diabetis type 2.

2. Mencegah Kanser. Artikel lain dalam journal yang sama menyebutkan adanya korelasi antara makanan tinggi indeks glisemik dengan kenaikan risiko kanser kolorektal, kanser payudara dan mungkin juga kanser ovarium dan prostat. Dr. Atkins dalam New Diet Revolution, menyebut hubungan antara kanser dengan indeks glisemik yang didasari oleh fakta bahawa sel kanser " mendapatkan makanan dari gula." Buku itu juga menyebutkan bahawa penderita kanser payudara lebih mungkin selamat dan kurang mengalami ketumbuhan jika tingkat insulin tubuh mereka lebih rendah.

3. Penyakit Jantung. Risiko penyakit jantung meningkat selari dengan jumlah kolestrol tubuh anda. American Journal of Clinical Nutrition juga melaporkan bahawa diet rendah indeks glisemik mengurangi kolestrol jahat dan trigliserida dalam waktu satu bulan.

4. Menurunkan Obesiti. Makanan dengan indeks glisemik rendah menciptakan rasa kenyang yang lebih besar dan bertahan lebih lama. (sebab itu makan ESP semasa perut kosong menyebabkan kita akan rasa kenyang yang berpanjangan)



Produk Shaklee dengan Harga Promo?
klik di sini ---> PROMOSI 



Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 




Cara Bancuh dan Resipi ESP Shaklee

Salam Semua.. 

ESP antara produk shaklee paling hot.. BEST SELLER!! Ramai yang gemarkannya.. pelbagai cara bancuh mengikut citarasa masing-masing.. 

Dibawah ini saya kongsikan beberapa lagi resipi ESP yang anda boleh cuba.. TRY N ERROR maner satu yang menjadi kegemaran anda.. 

resipi dan cara bancuh esp shaklee



Selera Saya 
  • memula dulu saya layan buat ESP + Fresh Milk Blend sekali dengan kurma. Sedap sangat.. Rasa kenyang yang lama
  • Kemudian ESP + Fresh Milk sahaja
  • Sesekali saya bancuh ESP + MEAL SHAKE + PERFORMANCE DRINK 
  • SEKARANG - ESP + Plain Water sejuk jekk.. Rasa original ESP.. memang sedap.. 

Cara Bancuh
  • Ambil 1 sudu ESP, campurkan dengan minuman kegemaran anda (pilih salah satu resipi diatas)
  • Gunakan botol shaker untuk memudahkan anda shake ESP tersebut.. 
  • TARAAAAA siap untuk diminum.. 

Masa Pengambilan ESP
  • Ikut keselesaan anda
  • Pengganti sarapan
  • Diantara waktu selepas sarapan dan sebelum lunch. pengambilan ketika ini membantu anda memberikan rasa kenyang.. jadi jika anda mahu mengambil makan tengahari anda akan ambil dalam kuantiti yang sedikit. 
  • Malam sebelum tidur. 
  • Tengah Malam ketika terjaga dari tidur dan rasa lapar
  • Ketika bersahur atau berbuka puasa
  • Bagi ibu menyusu ~ sebelum atau selepas mengepam

NOTA PENTING
  • JANGAN BANCUH ESP dengan AIR PANAS kerana kandungan zat protien mudah musnah pada suhu yang tinggi
  • JANGAN ambil lebih dari 3 sudu besar sehari. (berat buah pinggang untuk proses protien yang berlebihan)

Produk Shaklee dengan Harga Promo?
klik di sini ---> PROMOSI 

 


Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 






Bila Hamil Banyak Benda Yang Berubah

Apa Yang Berubah?

Bila mengandung atau hamil nie, mesti banyak benda yang berubah.. berubah dari segi fizikal itu sudah pasti.. Dah nama pun hamil, perubahan paling ketara pastinyalah tang perut.. 

Dari bulan ke bulan akan nampak perubahan itu.. kandungan saya kali ketiga nie, perut membesar bila memasuki trimester ketiga. Awal-awal hamil sampai dah masuk bulan ke enam hamil, saya masih boleh menyarung baju kurung ke pejabat. Ada yang tidak perasan pun saya sedang hamil. hihi

set kehamilan shaklee


Perubahan dari segi kulit.. saya alhamdulillah ok.. sesetengah orang kulit kelihatan gelap.. bila mengandung jek kulit dia akan jadi gelap. lagi-lagi di bahagian lipatan seperti leher, ketiak dan lain-lain tempat.. kulit di bahagian perut pun kerap kering dan gatal. bila digaru akan menjadi luka. Kulit gelap dan kering tue tidak kena kat saya, tapi kulit saya sensitif sangat ketika hamil bila kena gigitan nyamuk. bila kena gigit nyamuk jek mulalah tinggalkan kesan parut.. haaaaa itu jek masalah saya. 

Rambut dan kuku saya pun alhamdulillah ok. tidak nampak sebarang perubahan sangat. normal jek.. hihi bengkak kaki yang biasa atau sesetengah ibu hamil alami pun saya tidak ada masalah tue. Alhamdulillah dari anak pertama sampai mengandung anak ketiga nie, saya tidak pernah ada masalah bengkak kaki. comel jek lah kaki saya nie. 

Tips Semasa Hamil Dari Saya


hihi takdelah tips sangat.. tapi boleh lah di kongsikan.. dari sebelum hamil saya dah consume vitamin shaklee.. so #shakleeEffect tue kekal.. chewahhh silalah percaya.. Makan vitamin shaklee nie kena konsisten dan istiqamah.. hasilnya insyaAllah kekal

Sebelum hamil saya consume 
  • b complex
  • vitamin c
  • vitalea
  • gla complex
  • kolegen 
  • omega guard
  • lecithin
  • ostematrix
  • herblax
  • alfalfa
  • esp
  • nutriferon 
Banyakkan.. tapi biasa jek tue.. tak banyak maner pun 

Bila saya hamil, saya consume set kehamilan shaklee pula

Kesan Set Kehamilan ini pada saya..

Alhamdulillah.. hamil kali nie saya lebih bertenaga. morning sickness pun tidak lah terlalu melampau.. banding anak pertama dulu saya belum lagi consume vitamin shaklee. masa tue memang melepek jek lah. sampai opis jek pagi-pagi dah tidur kat bilik fail. tapi hamil kali nie saya cergas. dah hujung- hujung trimester nie pun saya masih memandu sendiri ke pejabat.. kan terror tue.. alhamdulillah.. kaki cramp @ simpul biawak ketika tidur malam pun boleh dikira berapa kali jek saya kena.. jarang sangat lah kena.. 


Bukan sahaja vitamin Shaklee, ada gak minuman lain yang saya ambil sepanjang kehamilan ini. 

saya banyakkan minum susu kambing. bagus untuk mengurangkan risiko anak kena jaundis (kuning). almaklumlah saya nie berdarah O dan katanya orang berdarah O nie bila bersalin anak akan kena kuning. so itu ikhtiar saya di peringkat awal. 

Air masak juga perlu cukup yea.. tips awet muda paling mudah yang sepatutnya semua orang tahu dan semua orang boleh buat itulah dia, cukupkan keperluan air masak untuk diri sendiri. 

Nak tahu berapa keperluan air yang badan anda perlukan?

setiap 25kg berat anda = 1 liter air

so berapa berat anda? haaa kira sendiri berapa air yang anda perlu minum dalam sehari. air masak sahaja yea tidak termasuk air manis-manis. hihi

Anda nak dapat #shakleeEffect seperti saya, roger jek saya yea. saya bantu anda.. 


Baca juga PROMOSI - untuk mengetahui produk dengan harga promosi dari Shaklee



Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



Nur Salwa Ishak

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com

B Complex Shaklee - Lengkap Dengan Semua Vitamin B

b complex shaklee

  • anti- stress
  • baik untuk kesihatan kulit - B for Beauty
  • mengandungi asid folik yang baik untuk ibu mengandung
  • lengkap dengan 8 jenis vitamin B yang diperlukan oleh badan 
  • menukar makanan kepada tenaga

Perbezaan B Complex Shaklee

Tekanan harian, tabiat pemakanan yang tidak sihat dan sesetengah ubat preskripsi boleh mengurangkan bekalan vitamin B anda. Oleh yang demikian, vitamin B perlu dititik beratkan sebagai komponen asas dalam sesebuah diet yang seimbang.

Para saintis Shaklee telah mencipta asid folik secara semulajadi yang pertama di dunia dengan kadar ke boleh serapan (bioavailability) yang sangat tinggi dan berkualiti. Ini kerana, asid folik yang semula jadi tidak mudah untuk diserap oleh tubuh dan hampir 99% asid folik yang terdapat dalam pasaran bersifat sintetik.

B Complex Shaklee mengandungi 8 komponen penting vitamin B, termasuklah 100% biotin dan asid folik. Kesemua 8 komponen ini perlu ada pada vitamin B-kompleks untuk mendapatkan keseimbangan dan keberkesanan yang sempurna. 

Kelebihan atau kekurangan akan menyebabkan ketidakseimbangan vitamin B dalam tubuh. Vitamin B adalah vitamin larut-air, sebarang lebihan tidak akan disimpan sebaliknya disingkirkan melalui sistem pencernaan. Oleh itu adalah sangat penting untuk kita mengambil vitamin B-complex setiap hari. 

Manfaat Utama B Complex Shaklee

  • Menukar makanan kepada tenaga - bantu penghadaman, menukar lemak, karbohidrat dan protin kepada tenaga dan sekaligus mengurangkan masalah keletihan / kelesuan
  • Melawan tekanan - Memastikan kesihatan fungsi saraf, sekaligus meredakan sakit kepala, tekanan, kemurungan dan insomnia
  • Membantu tumbesaran - menggalakkan tumbesaran yang sihat dan normal bagi bayi dan kanak-kanak. membantu pembinaan DNA dan sel-sel baru serta mengurangkan risiko kecacatan otak atau tulang belakang
  • Rambut beruban dan gugur - membaiki masalah kulit kepala, kelemumur, rambut gugur, beruban dan mengekalkan kesihatan rambut
  • Baik untuk mata - mengurangkan masalah keletihan mata, mencegah katarak, meningkatkan kualiti penglihatan, perkasakan memori dan daya pemerhatian / fokus
  • Mencegah anemia - membantu pembentukan sel darah merah yang sihat dan antibodi, merangsang sirkulasi darah dalam badan. merendahkan paras sistin untuk kesihatan kardiovaskular, merawat atau mencegah anemia, sakit kepala, pening, lemah semangat, keletihan, migrain, muntah-muntah, mabuk darah atau laut
  • Meredakan senggugut - baik untuk masalah senggugut (PMS) , meredakan kerisauan, keresahan dan masalah penghadaman, terutamanya mereka yang mengambil ubat hormon dan ubat tahan sakit.
  • Mencegah perlcche - dikenali sebagai kerekahan mulut (mouth chilitis), mencegah jangkitan lidah (glossitis), nafas berbau
  • Detoksifikasi - meredakan alahan

Kenapa Mesti Pilih B Complex Shaklee


kenapa b complex shaklee


Kesan Makan B Complex - Urine Kuning? Bahaya ke?

Bagaimana Memilih B Complex Yang Baik?

  1. Mengandungi kesemua 8 vitamin - B1, B2, B3, B5, B6, B12, asid folik, dan biotin sebagaimana dinyatakan dalam RDA (kesemuanya perlu di ambil pada masa yang sama)
  2. Harus mengandungi 100% RDA untuk asid folik dan biotin
  3. Pastikan jurang peratusan nilai harian B1, B2, B3 dan B12 tidak terlalu besar
  4. Elakkan pengambilan B Complex yang menawarkan rumusan larut air (sustain release)

Mahu mendapatkan B Complex Shaklee ini? Klik gambar di bawah.. dan ikut langkah-langkah seterusnya. 

 klik sini untuk mendapatkan sebotol vitamin B complex





Baca juga PROMOSI - untuk mengetahui produk dengan harga promosi dari Shaklee



Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



Nur Salwa Ishak

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com



Persediaan Berpantang Saya - Jamu atau Vitamin?

Set Berpantang Shaklee.. Perlukan yang lain ke?

alhamdulillah.. kandungan saya sekarang sudah 35minggu.. persediaan kelengkapan baby boleh kata sudah 90% siap.. bantal, tilam dan tambahan sarung tangan dan kaki baby jek belum lagi. 

Kelengkapan diri saya pula, tiada apa yang nak disiapkan sangat.. hihi ringkas-ringkas jek memandangkan ini pengalaman kali ketiga saya bergelar "maktang".. jadinya ada benda yang boleh diguna semula, saya akan guna semula. Antaranya bengkung yang digunakan semasa dalam tempoh berpantang nanti, memang saya pakai yang lama punya tue jek. Saya antara pengguna bengkung cara lama ala-ala tradisional .. Bengkung kain 4 meter tue.. Korang dapat bayangkan tak..? Ada yang kata leceh tapi saya suka.. Badan lebih selesa.. Saya pernah gak beli bengkung yang lebih mudah dan ringkas tapi hasil pada badan kurang memuaskan. 

Pilis, param dan lain-lain seangkatannya tue, biasanya mak yang sediakan.. Mak yang orderkan dari tukang urut. Tukang urut pun mak dan siap-siap tempahkan. Saya akan berurut dengan bidan kampung. Dan biasanya saya akan berpantang di kampung selama dua minggu gitu jek. Lepas tue saya akan balik ke rumah sendiri di Skudai, Jb nie dan akan dijaga oleh suami saya lah pastinya. hihi

Jamu? owhh saya tak makan jamu.. saya akan ambil set berpantang Shaklee sepanjang berpantang nanti.. 


  • b complex - anti-stress, elak kemurungan (meroyan), menstabilkan hormon 
  • vitamin c - memperbaiki tisu sel yang rosak akibat bersalin, mengembalikan keanjalan kulit.
  • vitalea - iron penting untuk tubuh kerana si ibu banyak kehilangan darah selepas bersalin.
  • zinc complex - mempercepatkan penyembuhan luka bersalin terutama luka dalaman (rahim). 
  • esp - memberi tenaga dan melancarkan proses penyusuan susu ibu kepada anak
  • ostematrix - sumber kalsium, mengelak si ibu sembelit (kurang minum air dan trauma bersalin)

Semua vitamin di atas ini adalah vitamin yang sama saya consume sepanjang mengandung. Hanya penambahan zinc complex sahaja untuk menjadikannya set berpantang. 

Set Berpantang untuk Luaran 


set berpantang shaklee

saya pilih untuk gunakan set berpantang dari jenama Tanamera.. tidak ambil keseluruhan set. saya hanya memilih untuk menggunakan empat barang ini sahaja. ketika anak kedua dulu pun saya menggunakan jenama Tanamera ini. memang bestlah.. Alhamdulillah membantu dalam proses bersalin.

  • Virgin Coconut Oil (minyak kelapa dara) - sesudu di ambil sebelum makan. sehari sekali sahaja. saya ambil sesudu waktu pagi sebelum gerak ke opis. Juga sedikit digunakan untuk urutan perineum.
  • Brown Formulation Soap - sabun badan dengan bau-bauan herba.. best. menyegarkan badan dan membantu memudarkan kesan hitam pada kulit.. 
  • Feminine Herbal Wash
  • Herbal Bath 

saya beli empat barang Tanamera ini dari facebook. 


perkhidmatan yang sangat mesra dan cepat..



itu sahajalah persediaan saya untuk berpantang kali ini.. simple jek sampai tak tau ape lagi nak disediakan.. hihi excited tetap ada.. debar pun tetap ada.. mohon kawan-kawan doakan moga semuanya berjalan lancar. 



Baca juga PROMOSI - untuk mengetahui produk dengan harga promosi dari Shaklee



Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya. 



Nur Salwa Ishak

♥ Shaklee Independent Distributor [ ID No : 854112 ]
♥ Contact No | WhatsApp :012 711 1260
♥ Emel : honeywawa85@gmail.com
♥ Laman web: nursalwa.com