Posts

Showing posts from February, 2015

Aktiviti STB : Skudaian Gathering & Fun Ride

Image
Sesi meroyan geng STB Skudai hahaha
Tarikh : 14 Februari 2015
Tempat : Pusat Equine UTM, Skudai

Gathering macam inilah peluang untuk kami-kami men'try' pelbagai jenis carier.. nak troubleshoot dari mereka-mereka yang pakar.. nak meraba-raba, nak laga-laga pipi ..haaa time nie lah
Biar gambar berbicara keroyanan kami hihi
bukan ibu-ibu sahaja yang minat wrap, ayah-ayah pun minat juga.. suami saya sedang membantu seorang ayah yang gigih untuk wrap 'anaknya'
saling membantu.. cantikkan wrap pink nie..  iolss punya hihi pavo seastar
iolsss siap dah wrap anak dara qisya.. so tengok kak Norlly sedang gigih nak bc anaknya
 iolss lagi.. wrap indajani.. milik orang lain hihi
 haaa tengok tue sampai dua orang cikgu yang membantu yang bertudung coklat tue memang cikgu/otai dalam babywearing.  kak Asha ( babywearing Educator) boleh dapatkan perkhidmatan beliau untuk belajar tentang babywearing secara sesi 1 to 1  FB beliau : Asha Hashim
 meriah.. macam-macam jenis carier ada.. so ambil peluang …

Vitamin C Shaklee - 500mg Sustained Release

Image
Sustained Release Vita-C Plus
membentuk kolegen memperbaiki sistem pendarahanmemperbaiki insomniapeningkatan sistem imunmencantikan kulitmencegah kansermengekalkan kolestrol sihat

sebiji vitamin Shaklee hanya RM0.54 sahaja.. 
Perbezaan Vitamin C Plus Sustained Release Shaklee
" Sains pembebasan berterusan secara semulajadi " vitamin c telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah oren termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C buah tersebut ke dalam tubuh kita setiap jam. 
Ujian klinikal telah membuktikan vitamin C di dalam 2 tablet vitamin Shaklee ( di dalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin c di dalam tubuh kita, melegakan imflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas
Manfaat Utama V…

[Video] #ShakleeEffect : Wanita Hamil dan Berpantang

Wordless Wednesday katanya.. makanya jom lah kita santai-santai tonton kompilasi video #shakleeEffect wanita yang sedang hamil dan berpantang ini yang mana mungkin menjadi set pilihan yang bersesuaian dengan keperluan anda.. 
1) Hamil.. Alasan untuk bermalas-malasan? Macamaner untuk pastikan badan kekal bertenaga? Wanita yang sedang hamil ini mendaki Candi Borobudur? Duduk kat tangga jek tue.. Cer tengok..



2) Masalah biasa yang dialami ketika hamil : anemia.. 


Anemia Ibu Hamil ni Dah Warded Pun Degil - Nasib Kakak Garang from iReach HD on Vimeo.
3) Hamil 9 bulan kemudian berpantang selama 44 hari.. Orang kata sakit bersalin masih boleh terima, tapi tempoh berpantang, sukarnya nak hadapi.. ngeri sangat.. apa yang ngeri tue..
Amalan Pantang Selepas Bersalin Elak Mimpi Ngeri Sakit Sembelit from iReach HD on Vimeo.



Baca juga PROMOSI - untuk mengetahui produk dengan harga promosi dari Shaklee


Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh meng…

AGM Ke-2 Selat Tebrau Babywearers

Image
Alhamdulillah.. 
7 Februari 2015 kami berjaya melaksanakan AGM kali kedua untuk Selat Tebrau Babywearers (STB) yang diadakan di Kolej Tun Razak, UTM Skudai.. STB adalah persatuan yang berdaftar dengan ROS.. jadi AGM ini adalah acara tahunan yang perlu diadakan. 
Alhamdulillah.. keahlian ahli berdaftar STB mencecah 200 orang dalam masa setahun selepas penubuhannya. dan ketika AGM ini diadakan, ahli berdaftar yang hadir lebih kurang 80 orang. 
Selat Tebrau Babywearers ini adalah sebuah persatuan ibu bapa yang kendong anak dalam bahasa pasarnya.. Persatuan yang KHAS untuk anak jati Johor atau mereka yang bekerja, menetap atau berkahwin dengan orang Johor. Asal ada bau-bau bacang dengan Johor boleh untuk menjadi ahli STB.. boleh 'add' group STB di FB.. akan ditapis dulu jika anda menepati syarat-syarat yang kami nyatakan, so akan diterima masuk..
STB sangat eksklusif.. eksklusif hanya untuk warga Johor.. sebab itulah kami menetapkan beberapa syarat.. jika anda kata kami 'kekwat…

[Video] Parut Chicken Pox Hilang dan Kulit Lebih Cantik

Image
Anda pernah kena chicken pox..?  Sakitkan? Bukan sahaja sakit dan tidak selesa,   kesan lepas tue adalah parut yang ditinggalkan.  Saya sendiri pernah kena chicken pox nie. lama dah kena. masa zaman sekolah rendah.. budak-budak lagi mana ada kisah muka cantik atau tidak. hihi
tetapi cuba bayangkan parut chicken pox kita dapat masa sekarang nie. nak keluar rumah segan nak pergi kerja pun malu nak berjalan-jalan keluar rumah pun rasa kurang selesa
Anda lihat gambar di bawah ini parut chicken pox yang penuh di muka..



Macamaner beliau dapatkan kembali kulit muka yang lebih licin dan cantik tonton video di bawah ini


Bukan cantik untuk dilihat orang luar sahaja paling penting untuk kita kaun hawa ini adalah  untuk cantik dan berseri di mata suami tercinta


Baca juga PROMOSI - untuk mengetahui produk dengan harga promosi dari Shaklee


Saya adalah pengedar sah Shaklee .. Saya membuat penghantaran produk ke seluruh Malaysia. Anda boleh menghubungi saya untuk konsultasi apabila membuat belian dari saya.


Nur Salwa I…

Musim Panas Melampau Di Malaysia : Boleh Membawa Maut?

Image
Berita Utusan OnLine :
KUALA LUMPUR 21 Feb. – Musim panas ekstrem yang dijangka melanda negara minggu depan boleh memberi tekanan fizikal kepada tubuh badan dan kesihatan manusia termasuk menyebabkan kematian seperti strok haba. Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr. Noor Hisham Abdullah berkata, orang ramai harus mengambil langkah berjaga-jaga kerana cuaca kering dan berpanjangan bukan sahaja memberi kesan kepada ekosistem dan kawasan pertanian, tetapi membahayakan kesihatan.


“Perubahan iklim ini akan menjejaskan sumber bekalan air yang selamat lalu meningkatkan kes-kes bawaan air dan makanan serta cirit-birit. Penyakit berkaitan sistem pernafasan dan kardiovaskular juga meningkat. “Kes penyakit denggi pula akan meningkat kerana masyarakat menyimpan air di dalam bekas simpanan yang tidak ditutup malah cuaca panas juga merangsang pembiakan nyamuk dan replikasi virus dalam nyamuk,” katanya kepada Mingguan Malaysia di sini hari ini. Beliau mengulas laporan tentang negara ini dijangka bakal berd…

Wordless Wednesday : Obesiti

Image
Malaysia Negara Tertinggi Obesiti?


Jadi, apa langkah yang anda ambil untuk tidak menjadi penyumbang kepada golongan yang obesiti?

Shaklee Ubah Wajah Saya??

Image
Alhamdulillah hari ini, 10 Februari 2011 genap 4 tahun saya menjadi ahli Shaklee.. menjadi seorang pengguna dulu kemudian baru menjadi ahli.. Bermakna saya sudah menjadi pengguna produk Shaklee empat tahun lebih
#shakleeEffect saya..
dari segi kesihatan, alhamdulillah Allah berikan saya nikmat kesihatan yang baik Batuk selsema demam tue biasalah Penghapus dosa-dosa kecil 
Bukan bermakna bila saya consume vitamin Shaklee betul-betul menjamin saya sihat Sihat sakit lemah kuat itu semua dari Allah.. Nikmat yang dia berkehendak samada nak beri atau tidak
Dientry ini juga, saya kongsikan perubahan yang nyata.. boleh nampak..



gambar masa anak dara, anak satu dan yg terkini anak tiga. . mula consume vitamin shaklee ketika anak pertama umur 7bulan.. google-google cari vitamin utk ibu yg sedang menyusukan anak.. tahu diri sendiri makan tidak mengikut diet harian yang seimbang.. demi anak, mahukan yang terbaik untuk anak, saya mencari supplement yang sesuai.. saya tidak mencari 'ubat tambah susu atau vit…

Magnesium Membantu Masalah Sembelit

Image
Apa Kaitan Magnesium dan Sembelit?
Kurang Selesa Bila Sembelit.. Sakitnya
Sembelit satu keadaan dimana anda sukar untuk membuang air besar. Kurang membuang air besar samada dari segi kekerapan atau pembuangan najis yang sedikit dan keras akibat pengurangan pergerakan usus.
Kurang makan sayur, buah-buahan, kurang minum air dan makanan yang tidak dihadam dengan baik antara punca-punca sembelit.
Ubat atau vitamin yang sesuai untuk masalah sembelit adalah yang mengandungi magnesium
Apa kaitan Magnesium dengan Sembelit?Magnesium meningkatkan kandungan air dalam usus yang membantu proses peristalsis (pergerakan berombak terutamanya pada salur makanan akibat pengecutan dan pengenduran otot secara berturut-turut). Peristalsis juga menolak makanan ke perut.
Tindakbalas ini berlaku melalui dua mekanisma yang berbeza Magnesium merehatkan otot dalam usus- membantu memberikan kesan lebih lembut yang mengurangkan sembelit Magnesium menarik air - ia meningkatkan kandungan air dalam usus yang membantu melem…