Kenangan Main Banjir Masa Bergelar Budak-budak

>> Musim Hujan <<

Alhamdulillah.. cerah ari nie di Jb.  Harap dapat keringkan kain jemuran.. semalam ada matahari tapi tak berapa panas, xdapat garingkan jemuran pun 😁.. mcmaner tempat korg? Tadi dengar berita belah2 pantai timur ada kawasan yg banjir dah . Hati2 yea korg..

Ingat lagi.. dulu.. kalau hujan lama sikit jek, mulalah air depan umah nenek naik.. banjir katanya.. seronok.. peluang untuk main air..

Walhal, bukanlah banjir beriya sgt pun.. 'banjir' airnya paras2 buku lali jek.. 😅😅 tapi dia punya seronok tue dah macam dapat main air dalam kolam..

Budak2 time tue kan, mana ada nak pk keselamatan ke kebersihan ke. Yg penting seronok dapat main banjir.. bila diingat2 skang, tak sanggup hahaha ingat maner datang air banjir tue.. ingat ttg air parit yg melimpah. Dengan baunya lagi hahaha

Sekarang.. anak2 kita.. anak2 saya.. jangan kata main banjir, main hujan pun tak pernah rasanya.. kiter sebagai ibubapa (sayalah tue) terlalu berjaga2.. memang xde peluang nak merasa main banjir.  Tengok banjir jek la pernah..

Musim2 hujan xmenentu nie, tingkatkanlah imun sistem anak kita.. omega, chewable vitamin c, nutriferon antara vitamin yang dpt membantu memberikab lebih perlindungan kpd anak2 kita.. 😄

#tsunamishaklee
#liveamazing
#9gemilang

No comments: